ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Вікторія Леонідівна ХОДУНОВА

Анотація

У статті висвітлені актуальні питання використання мультимедійних ресурсів з метою підвищення професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти. Розкрито поняття «інформаційно-комунікаційна культура», «мульти/медіа-культура», «мульти/медіаграмотність, «інформаційно-комунікаційна грамотність», «інформаційно-комунікаційна компетентність», «мульти/медіаосвіченість», «медіакультура». Проаналізовано сучасні погляди науковців щодо означеної проблеми. Описано функції мультимедійних технологій (пізнавальна, розвиваюча, оціночна, адаптивна). На теоретичному рівні визначено принципи формування інформаційно-комунікаційної компетентності працівників заклад дошкільної освіти (цілісності, безперервності, діяльності, саморозвитку); методологічні підходи (компетентнісний, особистісно зорієнтований, проблемний). Наголошено на тому, що мультимедійна компетентність педагога – це професійна якість особистості педагога, що включає в себе інтегровану сукупність знань, умінь і досвіду виконання різних операцій – як складових мультимедійних технологій, під час підготовки і проведення навчальних занять, а також цінності пов’язані з цією діяльністю.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ХОДУНОВА, В. Л. (2020). ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/110-116
Розділ
Статті
Біографія автора

Вікторія Леонідівна ХОДУНОВА, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

кандидатка педагогічних наук, доцентка, докторантка

Посилання

Концепція «Нова українська школа». затв. рішен-ням колегії МОН, від 14 грудня 2016 р. № 988-р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/ zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Про дошкільну освіту: Закон України від 11 липня 2001 р. № 2628-III (в редакції від 16.07.2019 № 2704-VIII). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2628-14.

Чернякова О.І. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до застосування мультимедійних технологій у професійній діяльності: автореф. дис… канд. пед. наук. Переяслав-Хмельницький: Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, 2017.

Гончаренко С.У. Професійна освіта. [за ред. Н.Г. Ничкало]. Київ: Вища школа, 2000.

Мультимедиа. Словари онлайн. Словарь иностранных слов русского языка. URL: http://slovarionline.ru/slovar_inostrannyih_slov_russkogo_yazyika/page/multi media.29842.

Мультимедиа. Словари онлайн. Энциклопедия техники. URL: http://slovarionline.ru/entsiklo pediya_tehniki/page/multimedia.2246.

Стародубцев В.А. Компьютерные и мультимедийные технологии в естественнонаучном образовании. Томск: Дельтаплан, 2002.

Федоров А.Ф. Медиаобразование: история, теория и методика. Ростов-на-Дону: ЦВВР, 2001.

Алексеева М.Б. Системы мультимедиа. Санкт-Петербург, 2001.

Браун Ю.С. Модульно-уровневый подход в преподавании курса «Основы мультимедийных технологий». Информатика и образование, 2003. 9.

С. 52–57.

Освітні технології: навч.-метод. посіб. [за заг. ред. О. М. Пєхоти]. Київ : А.С.К., 2001. 256 с.

Свириденко С.С. Современные информацион-ные технологии. Москва: Радио и связь, 1989.

Whitneli R. M., Femandes E.A. Almassizadeh F. Love J., Dugan. B. M. Sawrey. B.A. and Wilson. K.R.(1994). Multimedia chemistry lectures. Journal of Chemistry Education, 1994. No 71. P. 721–725.

Заболотний В.Ф. Дидактичні засади застосування мультимедіа у форму-ванні методичної компетентності майбутніх вчителів фізики: автореф. дис… д-ра наук. Київ: Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова? 2010.

Селевко Г.К. Компетентности и их классифика-ция. Народное образование, 2004. № 4. С. 138–143.

Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України. Право та інноваційне суспільство: електронне наукове видання. 2015. №1(4). Режим доступу: http://apir.org.ua/wp-content/uploads/2015/04/Bystrova.pdf

Про освіту: Закон України від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII (в редакції від 16.01.2020 № 2145-VIII). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show /2145-19.

Вишнякова А.В. Образовательная среда как условие формирования информационно-коммуникативной компетентности учащихся: автореф. дис. … канд. пед. наук. Оренбург: Се-веро-Восточный федеральный университет имени М.К. Аммосова, 2002.

Везиров Т.Г. Электронные средства обучения в формировании мультимедиа компетентности учителей–предметников в системе повышения квалификации. Научное обеспечение системы повышения квалификации кадров, 2012. №1. С. 58–63.

Крузе Б.А. Мультимедийная компетентность учителя. Педагогическое образование и наука, 2009. № 6. С. 82–85.

Кочегарова Л.В. Медиадидактика как направля-ющий вектор ИКТ-компетентности педагога. Вестник Московского городского педагогического университета, 2008. № 15. С. 88–91.