СУБ’ЄКТНА ПАРАДИГМА ТЕКСТОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ

Юрій Васильович Тимошенко

Abstract


За допомогою інструментарію міждисциплінарних студій проаналізовано текстову діяльність як один з провідних видів активності учасників освітнього процесу й обґрунтовано необхідність розроблення цілісної педагогічної концепції її формування  на основі суб’єктного підходу в контексті антропологічної парадигми.

Keywords


освіта; текстова діяльність; текстові компетентності; антропологічна парадигма; суб’єктний підхід; суб’єктно (особистісно) орієнтовані технології навчання; педагогічна взаємодія; діалог; полілог

References


Доблаев Л. П. Смысловая структура учебного текста и проблемы его понимания / Л. П. Доблаев. – М. : Педагогика, 1982. – 176 с.

Лернер И. Я. Проблемы понимания учебного текста / И. Я. Лернер // Сов. педагогика. – 1984. – №10. – С. 129– 131.

Дридзе Т. М. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации. Проблемы семиосоциопсихологии: [монография] / Т. М. Дридзе; отв. ред. И. Т. Левыкин. – М. : Наука, 1984. – 232 с.

Тимошенко Ю. В. Основи теорії сприймання та розуміння твору / Ю. В. Тимошенко, Л. В. Завгородня. – Черкаси: Брама-Україна, 2015. – 148 с.

Щепаньский Я. Элементарные поняття социологии / Ян Щепаньский; пер. с польск. М. М. Гуренко; общ. ред. и послесл. А. М. Румянцева. – М. : Прогрес ,1969.

Лихачев Б. Т. Педагогика: курс лекций / Б. Т. Лихачев; под ред. В. А. Сластенина. – М. : ВЛАДОС, 2010. – 647 с.

Ладыженская Т. А. Живое слово: Устная речь как средство и предмет обучения: учеб. пособие по спецкурсу для студентов пед. ин-тов. – М. : Просвещение, 1986. – 127 с.

Болотнова Н. С. Филологический анализ текста: учеб. пособие / Н. С. Болотнова. – 4-е изд. – М. : Флинта; Наука, 2009. – 520 с.

Гегель Г. В. Ф. Энциклопедия философских наук. Том 3: Философия духа / Георг Вильгельм Фридрих Гегель; пер. Б. А. Фохта; отв. ред. Е. П. Ситковский. – М. : Мысль, 1977. – 471 с.

Рубинштейн С. Л. Принцип творческой самодеятельности (к философским основам современной педагогики) / Рубинштейн С. Л. // Вопросы психологии. – 1986. – № 4. – С. 101–109.

Брушлинский А. В. Проблемы психологии субъекта: [Электронный ресурс] / А. В. Брушлинский. – М. : Ин-т психологи РАН, 1994. – 109 с. – Режим доступа: http://pedlib.ru/Books/6/0381/6_0381-1.shtml

Слободчиков В. И. Антропологическая перспектива отечественного образования [Электронный ресурс] / В. И. Слободчиков. – Екатеринбург : информационно-издат. отдел Екатеринбург. епархии, 2009. – 264 с.. – Режим доступа:http://prepod.nspu.ru/file.php/149/met.prob.psikh./Antropologicheskaja _perspektiva_otechestvennogo_obrazovanija.pdf

Кондрашова Л. В. Основы дидактики высшей школы / Л. В. Кондрашова. – Херсон : ХНТУ, 2011. – 326 с.

Кривых Л. В. Коммуникация: человек как “текст” / Л. В. Кривых // Противоречие и дискурс / отв. ред. И. А. Герасимова. – М. : ИФРАН, 2005. – С. 108–122.

Тимошенко Ю. В. Семіотико-герменевтичні засади побудови педагогічної теорії тексту / Тимошенко Юрій Васильович // Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки. – Черкаси, 2015. – Вип. 32 (365). – С. 120–126.

Карпей Ж. ван Урс Б. Дидактические модели и проблемы обучающей дискуссии / Ж. Карпей, Б. ван Урс // Вопросы психологии. – 1993. – № 4. – С. 20–26.


Full Text: PDF (Українська)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
   
Archive
2015 343 353 365 367 370  
2016 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
2017 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13-14 15 16 17-18    
2018 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10-11 12 13
  14 15 16 17 18
2019 1 2        

User

Information

Journal Content

Browse

Language

Font Size