ТЕРМІНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СКЛАДОВА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОГО ІНШОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олена Леонідівна МОРОЗ

Анотація

Визначено роль та місце термінологічної компетенції у структурі професійно-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців морського флоту. Встановлено, що незважаючи на специфіку напряму професійної підготовки здобувачів вищої освіти, від якої певним чином залежить структура їх комунікативної компетенції, кількість та особливості її компонентів, такий структурний елемент як термінологічна компетенція є її інваріантним складником. Це пояснюється необхідністю користуватися спеціалізованою термінологічною лексикою, яка властива конкретному професійному контексту. Знання професійної термінології дозволять майбутньому фахівцю лінгвістично коректно інтерпретувати почуте чи прочитане іноземною мовою, а отже правильно реагувати відповідно ситуації, правильно виконувати розпорядження, накази тощо та запобігати непорозумінням, плутанині та двозначності які є частою причиною аварійних ситуацій та нещасних випадків на морі. Стверджується, що термінологічна компетенція є надзвичайно важливим структурним елементом професійно-орієнтованої комунікативної компетенції майбутніх фахівців морського та річкового транспорту, оскільки без знання відповідної суднової термінології на позначення частин судна, суднового обладнання, засобів навігації тощо не можливо здійснювати ефективну комунікацію та вирішувати професійні завдання. Такий висновок ґрунтується на вимогах до компетентностей, що висуваються до майбутніх фахівців морського фоту в міжнародних конвенціях та державних стандартах професійно-технічної освіти. Визначивши термінологічну компетенцію як фундаментальний складник професійно-орієнтованої комунікативної компетенції, на основі якої відбувається подальше формування та розвиток її інших структурних компонентів, стверджуємо, що формування термінологічної компетенції є першочерговим завданням та має починатися з самого першого етапу навчання. У статті визначаються особливості формування термінологічної компетенції на різних етапах професійної підготовки морських фахівців згідно з визначеними міжнародною конвенцією рівнями відповідальності та пропонуються методичні рекомендації щодо здійснення цього процесу на засадах комунікативно-компетентнісного підходу.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
МОРОЗ, О. Л. (2020). ТЕРМІНОЛОГІЧНА КОМПЕТЕНЦІЯ ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА СКЛАДОВА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНО-ОРІЄНТОВАНОГО ІНШОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/151-155
Розділ
Статті
Біографія автора

Олена Леонідівна МОРОЗ, Херсонська державна морська академія

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри англійської мови в судноводінні

Посилання

Секрет І.В. Теоретичні та методичні основи формування іншомовної професійної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів в умовах дистанційної освіти: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Київ, 2012. 552 арк.

Гришкова Р.О. Педагогічні засади формування іншомовної соціокультурної компетенції студен-тів нефілологічних спеціальностей у процесі фа-хової підготовки: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04. Киів, 2007. 446 арк.

Павленко О.О. Формування комунікативної ком-петенції фахівців митної служби в системі непевної професійної освіти: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.04. Дніпропетровськ, 2010. 560 с.

Ларионова О.А. Профессионально-ориентированная иноязычная подготовка буду-щих специалистов нефтегазовой отрасли на основе интегративного подхода: дис. … канд. пед. наук: 13.00.08. Казань, 2017. 231с.

Смелікова В.Б. Підготовка майбутніх судноводіїв до професійно-орієнтованого спілкування засоба-ми кейс-технологій: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Херсон, 2017. 305 арк.

Ковтун О.В. Теоретико-методологічні засади формування професійного мовлення у майбутніх фахівців авіаційної галузі: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Одеса, 2013. 533 арк.

Міщенко А. Л. Лінгвістика фахових мов та су-часна модель науково-технічного перекладу: мо-нографія. Вінниця: Нова Книга, 2013. 448 с.

Мороз О.Л. Особливості формування професій-но-орієнтованої комунікації майбутніх фахівців морського флоту в умовах неперервної освіти. Молодий вчений. Херсон. 2019. №7.2 (71.2). С. 118–121.

Международная конвенция о подготовке и дипломировании моряков и несении вахты 1978 года с поправками (консолидированный текст) [пер.: В. Стрелков, Т. Кузнецова, С. Лапченков]. Санкт-Петербург: ЦНИИМФ, 2010. 805 с.

IMO Model Course 3.17. Maritime English. London: International Maritime Organization (IMO), 2009. 138 p.

Батечко Н. Акмеологічна модель підготовки викладача вищої школи в умовах магістратури. Неперервна професійна освіта: теорія і практика (Серія: Педагогічні науки).2018. Вип. № 1–2. С. 60–68.