ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДОРОСЛИХ У СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Іванна Анатоліївна Руденко

Анотація

Статтю присвячено дослідженню загальних тенденцій, притаманних системі підвищення кваліфікації вчителів, зосереджено увагу на динаміці освіти дорослих, у процесі якої слід зважати на особливості андрагогічного підходу, ґрунтованого на знаннях про дорослу людину, її вікові особливості, освітні й життєві потреби, досвід, здібності та можливості. У статті проаналізовані моделі професійної перепідготовки педагога в системі післядипломної педагогічної освіти на основі андрагогічного підходу. Висвітлені форми неперервної освіти та основні андрагогічні принципи навчання у системі післядипломної педагогічної освіти. Виявлено, що специфіка навчання вже сформованих спеціалістів виражається чітко усвідомленою потребою в неперервному професійному розвиткові та зростанні. У статті розглянуто сутність неперервного процесу навчання, який є основою системи підвищення кваліфікації працівників освіти, проаналізовано особливості організації процесу навчання уже сформованих спеціалістів, умови успішного досягнення усіх запланованих цілей у ході процесу підвищення їх кваліфікації.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Руденко, І. А. (2017). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДОРОСЛИХ У СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1693
Розділ
Статті
Біографія автора

Іванна Анатоліївна Руденко, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат педагогічних наук, викладач кафедри іноземних мов

Посилання

Буренко В. М. Роль викладача у створенні сприятливих умов для навчання дорослих / В. М. Буренко // Теоретичні питання освіти та виховання : зб. наук. праць. – К. : КНЛУ, 2001. – № 17. – С. 179–181.

Вовк Л. Генезис пріоритетних тенденцій освіти дорослих в Україні. ІІ пол. XIX − 30-ті рр. XX ст. : дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Вовк Людмила Петрівна; Український держ. педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 1996. – 411 c.

Возгова З. В. Принципы непрерывного повышения квалификации научно-педагогических работников [Электронный ресурс] / З. В. Возгова // Современные проблемы науки и образования. – 2011. – № 3. – Режим доступа : http://www.science-education.ru/97-4661.

Гладкова О. С. Развитие системы повышения квалификации педагогических кадров в современной Германии в контексте непрерывного образования : дисс. … канд. пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Гладкова Ольга Сергеевна ; Чувашский гос. пед. ун-т шимени И. Я. Яковлева. – Чебоксары, 2009. – 220 с.

Гончаренко С. У. Дидактичні аспекти освіти дорослих / С. У. Гончаренко // Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук пр. : [в 5 т.] / НАПН України. – К. : Пед. думка, 2012. – Т. 4: Професійна освіта і освіта дорослих. – С. 408–414. – (До 20-річчя НАПН України).

Десятов Т. Тенденції розвитку освіти дорослих: європейський досвід / Т. Десятов // Розвиток педагогічних наук в Україні і Польщі на початку XXI століття : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України, Ком. пед. наук Польської академії наук. – Черкаси : вид. Чабаненко Ю. А., 2011. – С. 184–189.

Кулюткин Ю. Н. Психология обучения взрослых / Ю. Н. Кулюткин. – М. : Просвещение, 1985. – 128 с.

Лейтес Н. С. Возрастные предпосылки умственных способностей / Н. С. Лейтес // Советская педагогика. – 1974. – № 1. – С. 97–107.

Ніколенко Л. Т. Андрагогічний підхід до навчання педагогів у системі післядипломної освіти / Л. Т. Ніколенко // Стан і перспективи апробації шкільної навчальної літератури : матеріали Всеукр. наук.-метод. конф. (Кіровоград, 28–29 жовт. 2009 р.) / МОН, АПН України [та ін.]. – Кіровоград : КОІППО ім. В. Сухомлинського, 2009. – С. 284–287.

Образование взрослых: опыт и проблемы / под ред. С. Вершловского. – СПб. : Знание, 2002. – 165 с.