ЛІНГВОДИДАКТИЧНА ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ДІЯЛЬНОСНОЇ (СТРАТЕГІЧНОЇ) КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Вікторія Вікторівна Рябоконь

Анотація

Статтю присвячено лінгводидактичній проблемі формування діяльнісної (стратегічної) компетентності учнів загальноосвітньої середньої школи на уроках української мови. Діяльнісна (стратегічна) компетентність розглядається як різновид комунікативної і являє собою здатність особистості учня реалізувати в процесі спілкування вербальні й невербальні засоби відповідно до поставленої мети та визначених нею комунікативних стратегій. Важливими її складниками є організаційно-контрольні, загально-пізнавальні, творчі та етико-етичні вміння. Робиться висновок, що діяльнісна (стратегічна) компетентність є провідним складником, різновидом комунікативної компетентності й становить собою здатність особистості учня реалізовувати у процесі спілкування вербальні й невербальні засоби відповідно до поставленої мети та визначених нею комунікативних стратегій.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Рябоконь, В. В. (2017). ЛІНГВОДИДАКТИЧНА ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ДІЯЛЬНОСНОЇ (СТРАТЕГІЧНОЇ) КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1707
Розділ
Статті
Біографія автора

Вікторія Вікторівна Рябоконь, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

пошукач кафедри методики навчання і культури української мови

Посилання

Бібік Н. Компетентнісний підхід у презентації освітніх закладів і школах першого ступеня : теорія і практика: Зб. наук. праць Переяслав-Хмельницього держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди / Н. Бібік. – 2004. – Випуск 10. – 196 с.

Життєва компетентність особистості / [за ред. І. Єрмакова та ін.] – К.: Богдана, 2003. – 520 с.

Остапенко Н. М. Понятійно-термінологічні проблеми розмежування категорій «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід до навчання» у лінгводидактиці вищої школи / Н. М. Остапенко // Вісник Черкаського університету – Черкаси, 2007. – Вип. 101. – С. 24-32.

Савченко О. Я. Дидактика середньої школи: підручник для студентів педагогічних навчальних закладів /

О. Я. Савченко. – К.: Генеза, 1999. – 368 с.

Столяр З. В. Формування комунікативної компетентності у студентів філологічних спеціальностей у процесі вивчення синтаксису / З. В. Столяр. – автореф. канд. дис. – К., 2015. – 20 с.

Токарева Н. М. Формування навичок репродуктивного мислення учнів 5 – 9 класів / Н. М. Токарева // Педагогіка і психологія . – 1997. – №1. – С. 49–53.

Українська мова : програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–12 класи / [Г. Т. Шелехова, В. І. Тихоша, А. М. Корольчук, В. І. Новосьолова, Я. І. Остаф]; за ред. Л. В. Скуратівського. – К. : Ірпінь, 2005. – 176 с.