ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ У СТРУКТУРІ ГУМАНІТАРНОГО ЗНАННЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Оксана Олексіївна Кравченко

Анотація

У статті здійснено теоретичне узагальнення проблеми взаємозв’язку, взаємовпливу феноменів культури та освіти, обґрунтування доцільності врахування культуроцентризму в гуманітарному знанні та педагогічному зокрема, розкриття відповідності процесів стратегічного планування актуальних освітніх парадигм із соціологічним і культурологічним визначенням мети освітнього процесу. Сьогодні здійснюються численні спроби теоретично виявити особливості взаємозв’язку культури, освіти і соціуму. Перспектива розвитку гуманітарної науки ХХІ ст. пов’язана із вирішенням завдання оцінки значення культури у процесі реалізації освітнього плану людства. Тим самим культура організовує соціум і підтримує його розвиток своїми ідеалами. У результаті постає можливість сформулювати закон соціально-культурної рефлексії: культура формує соціум, а соціум у відповідь забезпечує культурі можливість саморуху і саморозвитку. Відношення між системою культури і системою соціуму будується через систему освіти. Дослідженням механізмів та закономірностей функціонування цього процесу являють собою предмет педагогічної культурології. Рівні педагогічної культурології: на рівні фундаментальних завдань – це обґрунтування освіти як феномену культури, виявлення морфології освітньої сфери як підсистеми культури; на рівні антропологічних завдань – виявлення еволюції людського знання у всіх культурно-освітніх середовищах. На рівні прикладних завдань – розробка технології модернізації освітньої сфери у відповідності із закономірностями культурної еволюції і сучасного культурного етапу.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Кравченко, О. О. (2017). ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ У СТРУКТУРІ ГУМАНІТАРНОГО ЗНАННЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1734
Розділ
Статті
Біографія автора

Оксана Олексіївна Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти

Посилання

Бенин В. Л. Педагогическая культурология: курс лекций В. Л. Бенин. – Уфа: БГПУ, 2004. – 67 с.

Бирженюк Г. М. Педагогика постижения культуры Бирженюк Г. М. Педагогика. – 2012. – № 2. – С. 116-121.

Богуцький Ю. П. Стан та перспективи розвитку культури в Україні / Юрій Богуцький. –К. : ДАКККіМ, 2004. – 145 с.

Видт И. Е. Образование как феномен культуры: эволюция образовательных моделей в историкокультурном пространстве: дис. д-ра пед. наук. – Тюмень, 2003. – 198 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене й виправлене С. У. Гончаренко. – Рівне : Волинські обереги, 2011. – 552 с.

Жукова Е. Д. «Культурология образования» и «педагогичсекая культурология»: поиск идентичности Жукова Е. Д. Современный универрситет: теория и практика. – Режим доступу: lib.herzen.spb.ru/text/zhukova_1_13_27_31.pdf

Жукова Е. Д. Педагогическая культурология в структуре культурологического знания Жукова Елена Дмитриевна. Режим доступу: www.culturalnet.ru/…g_files/Zhukova_V_4congress.doc

Кармин А. С. Основы культурологи. Морфология культуры Кармин А. С. – М. : Изд-во «Экзамен», 2002. – 544 с.

Свідзінський А. В. Самоорганізація і культура / А. В. Свідзінський. – К. : Вид-во ім. Олени Телеги, 1999. – 288 с.

Стьопкін В. Культура В. Стьопкін Психологія і суспільство. – 2015. – № 1. – С. 16-25.

Тарасова М. В. Образовательная реализация идеалов культуры в системе социума Тарасова М. В., Кудашов В. И. Философия образования. – 2014 – № 6. – С. 94-105.

Українська культура: лекції за редакцією Дмитра Антоновича Пам’ятки історичної думки України. – Київ, 1993. – 183 с.

Фурман А. Соціальна культура Фурман А., Морщакова О. Психологія і суспільство. – 2015. – № 1 – С. 26 – 36.