Оrganisation Pedagogic Conditions of Use of Group Activities at Preschool Educational Establishments

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Natalia Boiko

Анотація

The article analyzed and described in parenting circle of preschool education. The role of the group , its structure and different direction. Introduction of marked an innovation in the educational process of general and out-of-school educational establishments provides forming technically and technologically well-educated creative personality, geared-up to life, active labour activity in the conditions of modern informative society, creates the proper subsoil for development of vital competence, cognitive and creative activity of children and student's young people, them creative self-realization and professional self-determination taking into account individual possibilities and personality tastes. By the purpose of out-of-school education in accordance with a public order and educational policy of the state, there is creation of pedagogical terms for valuable creative, intellectual, spiritual development of personality; an increase of its motivation is to cognition and creation; satisfaction of educational necessities of creative personality is by bringing in of it to conscious and systematic creative activity

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Boiko, N. (2016). Оrganisation Pedagogic Conditions of Use of Group Activities at Preschool Educational Establishments. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", 10(343). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/202
Розділ
Статті
Біографія автора

Natalia Boiko, ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника"

аспірант кафедри теорії та методики дошкільної і корекційної освіти ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника”

Посилання

1. Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) //Дошкільне виховання. – 2012.

2. Гончаренко С. Український педагогічний словник / С. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.

3. Лисенко Н. В. Наступність дошкільного навчального закладу і початкової школи у вихованні дітей / Н. В. Лисенко. – К. : Слово, 2013. – С. 56-60.

4. Макаренко А. С. Виховання у сім’ї / А. С. Макаренко. – М. : Знання, 1975. – С. 70.

5. Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям. Народження громадянина. Листи до сина /В. О. Сухомлинський // Вибрані твори: в 5 ти т. – Т. 3. – К., 1977. – 670 с.