ВПЛИВ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО ЗДОРОВ’Я ВЧИТЕЛЯ НА ЙОГО ПРОФЕСІЙНУ ДІЯЛЬНІСТЬ

Олеся Володимирівна ЧЕРНЯКОВА, Римма МОРОЗОВА

Abstract


У статті розглядається проблема емоційного напруження та розвиток значної кількості професійних стресів. Розкривається сутність й особливості поняття «професійне вигорання», простежується його зв’язок з поняттям емоційного вигорання. Визначаються причини, що призводять до порушень емоційного стану, та наслідки цього порушення. Надається інформація про ознаки професійного та емоційного вигорання. Знати причини та симптоми ще недостатньо для того, аби уникнути проблеми професійного вигорання, а тому в статті пропонуються деякі поради, що можуть бути використані з метою профілактики та корекції вигорання.

Keywords


професійне вигорання; емоційне напруження; хронічний стрес; профілактика; корекція; профілактична програма; фізичні та психосоціальні ресурси

References


Психология здоровья: учебник для вузов / ред. Г. С. Никифорова. СПб.: Питер, 2006. 607 с.

Орел В. Е. Феномен «выгорания» в зарубежной психологии: Эмпирические исследования. Журнал практической психологии и психоанализа / ред. К. В. Ягнюк. М.: Институт практической психологии и психоанализа . 2011.№ 3.С. 58–59.

Водопьянова Н. Е. Синдром «психического выгорания» в коммуникативных профессиях. Психология здоровья: учебник / ред. Г. С. Никифорова. СПб.: СПбГУ, 2000. 498 с.

Бойко В. В. Синдром «эмоционального выгорания» в профессиональном общении. Изд 2-е. СПб.: Сударыня, 2001. 434 с.

Коновальчук А.Н. Синдром эмоционального выгорания и его профилактика в профессиональной деятельности городских и сельских учителей: дис. … канд. психолог. наук: 19.00.07: Педагогическая психология. Нижний Новгород: ГОУ ВПО «Волжский государственный инженерно-педагогический университет», 2008. 195 c.

Скорик Ю.М. Педагогічні умови формування резистентності до професійного вигорання майбутнього викладача вищої школи: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Черкаси: Черкаський нац. ун-т імені Богдана Хмельницького, 2015. 200 с.

Митина Л. M. Формирование профессионального самосознания учителя. Вопросы психологии: научный журнал / ред. Е. В. Щедрина. 1990. № 3. С. 58–64.

Митина Л. M. Психология личностно-профессионального развития субъектов образования. М.; СПб.: Нестор-История, 2014. 376 с.

Гуревич К. М. Профессиональная пригодность и основные свойства нервной системы. М.: Наука, 1970. 272 с.

Аминов Н.А. Психофизиологические и психологические предпосылки педагогических способностей. Вопросы психологии. 1988. №5. С. 71–77.

Мірошниченко О. А. Профілактика синдрому «професійного вигорання» у працюючих в екстремальних умовах: навчально-методичний посібник. / Житомир.держ. ун-т ім. Івана Франка. Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2015. 156 с.

Долгова В. И. Психофизиологические детерминанты готовности к инновационной деятельности. Вестник Челябинского государственного педагогического университета: / ред. В. В. Садырин. Челябинск: Вестник ЧГПУ, 2013. № 12. С. 17–24.

Еркинбекова М. А. Исследование причин профессионального выгорания педагогов. Вестник Академии педагогических наук Казахстана: 2014. №2. С. 58-64.


Full Text: PDF (Українська)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
   
Archive
2015 343 353 365 367 370  
2016 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
2017 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13-14 15 16 17-18    
2018 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10-11 12 13
  14 15 16 17 18
2019 1 2        

User

Information

Journal Content

Browse

Language

Font Size