PEDAGOGICAL FUTUROLOGY: 21ST CENTURY PROSPECTS

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Nazik HARUTIUNYAN
Zarine MKHITARYAN

Анотація

The article discusses the subject of futurology, the development of different scenarios of foreseeing about the future of mankind, the role and place of education in them. In particular, the article presents the viewpoint that at present Pedagogical Futurology lacks the necessary fundamental, world-wide conceptions about the man of future, without which the existence of human development today and tomorrow will be jeopardized.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
HARUTIUNYAN, N., & MKHITARYAN, Z. (2020). PEDAGOGICAL FUTUROLOGY: 21ST CENTURY PROSPECTS. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/29-32
Розділ
Статті
Біографії авторів

Nazik HARUTIUNYAN, Yerevan State University, Republic of Armenia

Doctor Science in Pedagogy, Professor

Zarine MKHITARYAN, Yerevan State University, Republic of Armenia

lecturer

Посилання

Հարությունյան Գ. Կանխատեսման մասին. Գլոբուս. Ազգային անվտանգություն, 2011. 1: 4–10.

Бестужев-Лада И.В. Социальное прогнозирова-ние. Курс лекций. М.: Педагогическое общество России 2002. 392 с.

Найдыш О.В. Обыденное сознание и современ-ная футурология. Вестник РУДН. Серия: Философия: философия и футурология, 2017. Т. 21. № 2. С. 240–249.

Մանուսյան Ա., Հակոբյան Լ. Հեռատեսության մեթոդներ. Կիրառական հնարավորություններ: Գլոբուս, 2014, 1(46): 12–19 (на Арм.).

Հարությունյան Գ. «Բարդությունները» ադեկվատ ընկալելու հրատապությունը. Գլոբուս, 2018. №6(95): 4–8.

Հարությունյան Գ. Ապագային պատրաստ լինելու խնդիրը 21-րդ ԴԱՐ. 2018. № 4(80): 4–12.

Wallerstein, I. (1987). World-Systems Analysis. Social Theory Today / Ed. by A. Giddens & J.H.Turner. Cambridge: Polity Press. 309–324.

Колесникова И.А. Педагогическое вопрошание о человеке будущего. Непрерывное образование: XXI век: научный электронный журнал, 2015. Вып. 2(10). DOI: 10.15393/j5.art.2015.2803. URL: https://lll21.petrsu.ru/journal/article.php?id=2803