ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ТЕКСТИЛЬНОЇ ПЛАСТИКИ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Валентина Іванівна Мовчан
Віталіна Леонідівна Воленшчак

Анотація

Розглянуто дидактичні можливості текстильної пластики в початковій школі на уроках трудового навчання, що реалізуються завдяки фізичним і художньо-технічних властивостями штучного текстилю (капрону). Його застосування ґрунтується на доступності, простоті технічного виконання в поєднанні зі значними конструктивними можливостями. Наголошено, що текстильна пластика є засобом розв’язання низки освітніх завдань у початковій ланці загальної середньої освіти: уміння спостерігати, виявляти нескладні технологічні закономірності, аналізувати, порівнювати, формулювати припущення, гіпотези, що потребують пояснень і способів реалізації у практичній діяльності.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Мовчан, В. І., & Воленшчак, В. Л. (2018). ДИДАКТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ТЕКСТИЛЬНОЇ ПЛАСТИКИ НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/2916
Розділ
Статті
Біографії авторів

Валентина Іванівна Мовчан, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти

Віталіна Леонідівна Воленшчак, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

магістр кафедри початкової освіти

Посилання

Закон України «Про освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38–39, ст. 380) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Іонова О. М. Всебічний розвиток молодших школярів засобами навчання мистецтва орігамі / О. М. Іонова // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2012. – № 19 (254). – Ч. І. – С. 36–42.

Колесник Н. Є. Методичні аспекти впровадження у початковій школі компетентнісного підходу у процесі трудового навчання / Н. Є. Колесник // Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. – 2014. – Випуск 6 (78). – С. 118–123.

Носаченко Т. Формування у студентів дизайнерських умінь засобами паперопластики / Т. Носаченко // Рідна школа. – 2012. – №11 (листопад). – С. 56–59.

Тименко В. П. Теоретичні і методичні основи формування конструктивних умінь в учнів початкових класів : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Володимир Петрович Тименко ; Ін-т педагогіки АПН України. – Київ, 2010. – 520 с.

Методика трудового навчання : технічної і художньої праці. Теоретичні засади і емпіричний досвід початкової дизайн-освіти : метод. посіб. / В. П. Тименко, В. В. Вдовченко ; АПН України, Ін-т обдарованої дитини. – Київ : Інформаційні системи, 2009. – 332 с.

Масол Л. Методика навчання мистецтва у початковій школі / Л. Масол. – Харків : Ранок, 2006. – 255 с.

Миропольська Н. Уроки художньо-естетичного циклу в школі : навчання і виховання : навч. посіб. / Н. Миропольська, С. Ничкало, В. Рагозіна та інші. – Тернопіль : Богдан, 2006. – 240 с.

Моляко В. А. Психология решения школьниками творческих задач / В. А. Моляко. – Киев : Рад. школа, 1983. – 94 с.

Паламарчук В. Ф. Як виростити інтелектуала? : [посібник для вчителів] / В. Ф. Паламарчук ; Інститут педагогіки АПН України. – Київ : Товариство «Знання», 1999. – 112 с.

Навчальні програми для початкової школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/pochatkova-shkola.html. – Дата звернення 25.01.2018.

Кушніренко О. Модернізація змісту підготовки майбутніх учителів декоративно-ужиткового мистецтва / О. Кушніренко. // Педагогічні науки : зб. наук. праць. – Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2010. – Вип. 2. – С. 95–100.

Чегусова З. Арт-текстиль: переживання простору [Електронний ресурс] / Зоя Чегусова. – [Цит. 2013, 27 грудня]. – Режим доступу: http://www.day.kiev.ua/uk/article/kultura/art-tekstil-perezhivannya-prostoru.