НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ КРАЇН БЛИЗЬКОГО ЗАРУБІЖЖЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лілія Асхатівна Мартинець

Анотація

У статті розкривається науково-практичний досвід професійного розвитку вчителів країн близького зарубіжжя. Здійснений аналіз професійного розвитку вчителів у зарубіжних країнах дав змогу виокремити пріоритетні напрями: розроблення національної стратегії, що має бути спрямована на підвищення престижу педагогічної діяльності; розвиток здатності педагогічних працівників здійснювати дослідницьку діяльність; усвідомлення значущості навчання впродовж усього життя й неперервного професійного розвитку; упровадження неформального та інформального навчання для професійного розвитку педагога.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Мартинець, Л. А. (2019). НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ КРАЇН БЛИЗЬКОГО ЗАРУБІЖЖЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (10-11). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3191
Розділ
Статті
Біографія автора

Лілія Асхатівна Мартинець, Донецький національний університет імені Василя Стуса

доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та управління освітою

Посилання

Академия повышения квалификации и профессиональной переподготовки работников образования. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.apkpro.ru/

Анализ планов повышения квалификации педагогических работников, учебных программ областных институтов повышения квалификации педагогических кадров РК на 2011 год. [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://kk.convdocs.org/download/docs- 97242/97242.doc.

Ахметова Г. К. Стратегические ориентиры модернизации системы повышения квалификации в республике Казахстан / Г. К. Ахметова // Менеджмент в образовании. - 2011. - № 4 (63). - С. 6-12.

Базовое образование в Республике Молдова с перспективы школы, дружественной ребенку : исследование / А. Барбэрошие и др. ; Ин-т Публичных Политик. - Кишинев, 2009. - C. 67-71.

Бирка М. Ф. Неперервна освіта вчителів природничо-математичних дисциплін у країнах співдружності незалежних держав / М. Ф. Бирка // Вісник післядипломної освіти. - 2014. - Вип. 10 (23). - С. 7-16.

Гагарина О. Ф. Методические службы региона : проблемы функционирования / О. Ф. Гагарина. - Ставрополь, 2005. -23 с.

Джемилева Н. Н. Сравнительный анализ повышения квалификации учителей за рубежом / Н. Н. Джемилева // Ярославский педагогический вестник. - 2011. - № 1. - Т. II (Психолого-педагогические науки). [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://vestnik.yspu.org/releases/2011 _1pp/46.pdf (дата звернення: 13.11.2012).

Исимбаев Е. Т. Новые подходы к совершенствованию профессионального мастерства педагогов / Е. Т. Исимбаев // Открытая школа. Ноябрь 2012 г. Тема № 9 (120). [Електронний ресурс]. - Режим доступу:

http://www.openschool.kz/glavstr/tema_nomera/tema_nomera_120_2.htm (дата звернення: 12.03.2015).

Кику В. Непрерывное образование дидактических кадров сферы раннего воспитания : базовый куррикулум / В. Кику, В. Гораш-Постикэ. -Київ : «Imprint Star» SRL, 2010. - 102 c.

Ковальчук В. Професійний розвиток учителів : зарубіжний досвід. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://education-ua.org/ua/porivnyalna-pedagogika/485-profesijnij- rozvitok-uchiteliv-zarubizhnij- dosvid (дата звернення: 05.10.11.2016).

Кристопчук Т. Є. Педагогічна освіта в республіці Польща : структура та зміст / Т. Є. Кристопчук // Неперервна професійна освіта за кордоном. -2013. - Частина 5. - С. 127-134.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення: 13.08.2017).

Постригач Н. О. Професійний розвиток учителів Грецької Республіки : сучасний стан та проблеми / Н. О. Постригач // Психолого-педагогічні науки. - 2013. - № 3. - С. 5560.

Развитие образования. Национальный доклад Республики Беларусь. - Минск : РИВШ БГУ, 2001. - 70 с.

Синенко В. Я. Система повышения квалификации работников образования - откризиса в сознании до реальных перспектив / В. Я. Синенко // Сибирский учитель. - 2010. - № 2. - С. 5-12.

Тавгень О. И. Система повышения квалификации педагогических кадров в условиях реформирования национального образования Республики Беларусь / О. И. Тавгень // Человек и образование : акад. вестн. Ин-та образования взрослых Рос. акад. образования. - 2006. - № 7. - C. 28-31.

European Commission: Key Data on Educationin Europe Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2009. 280 p. Retrieved from

http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/ key_data_series/105EN.pdf (дата звернення: 23.11.2016).

Eurydice: Levels of Autonomy and Responsibilities of Teachers in Europe. (2008). Brussels: Eurydice

Grondas, M. (2004). Rozwoj zawodowy nauczyciela: material y edukacyjne Szkolenie Ekspertow ds. Awansu Zawodowego Nauczycieli. Warszawa: WODN

Psycharis S. Initial teacher education and continuous professional education in Greece. Retrieved from http://entep.unibuc.eu/feldkirch/reports/NAT_REP_GREECE.pdf (дата звернення: 23.08.2017).

Teacher’s professional development in Europe: results from earlier studies. 13 p. Retrieved from http://ec.europa.eu/education/school-education/doc/talis/chapter3_en.pdf (дата звернення: 15.08.2017).