ПОРТФОЛИО – ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ЭФФЕКТИВНОЙ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ РОДНОГО ЯЗЫКА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Снежанка Георгиева ДОБРЕВА

Анотація

Обосновываются преимущества действующего текстоцентрического подхода при подготовке будущих учителей родного языка, связанного с составлением и эффективным использованием портфолио учащегося в этой подготовке. На основе изученного отношения студентов-педагогов к проблемам портфолио (как специфической обратной связи), предлагается модель развития различных профессиональных компетентностей студентов – будущих учителей и анализируется функциональность модели. Основное внимание уделено предпосылкам, этапам, характеристикам и результатам апробированной в пределах модели практике создания и использования портфолио будущими учителями.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ДОБРЕВА, С. Г. (2019). ПОРТФОЛИО – ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ ЭФФЕКТИВНОЙ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ РОДНОГО ЯЗЫКА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3288
Розділ
Статті
Біографія автора

Снежанка Георгиева ДОБРЕВА, Шуменский университет им. Епископа Константина Преславского

доктор педагогики, доцент кафедры технологического обучения, профессионального образования и дошкольной и начальной школьной педагогики

Посилання

Стратегия 2014: Стратегия за развитие на висшето образование в Република България за периода 2014 – 2020 г. Обн. – ДВ, бр. 18 от 10.03.2015 г., Приета с Решение на НС от 26.02.2015 г.

Стратегия 2017: Национална стратегия за развитие на научните изследвания в Република България 2017–2030 По-добра наука за по-добра България. Обн. – ДВ, бр. 47 от 13.06.2017 г., Приета с Решение на НС от 07.06.2017 г.

Сотиров, Ч.Г. Курикулум на понятието „система“. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Т. XX Д. Педагогически факултет. Шумен: УИ „ Еп. К. Преславски“, 2016. С. 1014–1019.

Колев, Г.В., Бонева, М.К. Проблеми на съвременната образователна система. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“. Т. XVIII Д. Педагогически факултет. Шумен: УИ „Еп. К. Преславски“, 2016. С. 415–422.

Рангелова, Е.М. Проблеми на психолого-педагогическата подготовка на бъдещия специалист. Теория и практика на педагого-психологическата подготовка на специалиста в университета. Сборник с научни доклади. (Първа книга). Том първи. Габрово: „ЕКС-ПРЕС“, 2015. С. 19–22.

Наредба № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Обн. – ДВ, бр. 75 от 27.09.2016 г., в сила от 27.09.2016 г.

Стефанова, М. Ученическото портфолио (инструмент за самооценка от учениците на техните учебнопознавателни постижения и напредък, и за приобщаване на учениците към ценността на училищното образование). „е-Обр@зов@ние”, 2013. № 51. С. 2–39.

Петров, А.М., Падешка, М.Й. Педагогическото портфолио на учителя по български език – същност и функции. Науката, образованието и времето като грижа. Част I. Език, Литература, Методика на обучението по език и литература. Сборник с доклади от Юбилейна научна конференция с международно участие 30 ноември – 1 декември. Смолян, 2007. С. 87–94.