ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ СОЦІАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Анна Володимирівна КУРЄНКОВА

Анотація

У статті висвітлено методичні особливості організації та проведення сюжетнорольових ігор соціального спрямування у роботі з дітьми старшого дошкільного віку з порушеннями інтелектуального розвитку. Здійснено
теоретичний аналіз проблеми ігрової діяльності як засобу формування соціальної компетентності дошкільників досліджуваної категорії. Охарактеризовано особливості ігрової діяльності дітей із інтелектуальними порушеннями. Визначено психолого-педагогічні умови, яких необхідно дотримуватися педагогові для організації ігрової діяльності. У результаті проведення педагогічного експерименту виділено чотири етапи навчання сюжетно-рольової грі соціального спрямування дошкільників із порушеннями
інтелекту: пропедевтичний; створення ігрової ситуації, ознайомлення з атрибутами, навчання ігровим маніпуляціям з ними; навчання рольовим діям; програвання сюжетно-рольової гри. Висвітлено структуру занять, що складалася з трьох етапів: підготовчого, основного та заключного. Розкрито методи і прийоми, що застосовувалися на кожному з етапів заняття з сюжетно-рольової гри.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КУРЄНКОВА, А. В. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ СЮЖЕТНО-РОЛЬОВОЇ ГРИ СОЦІАЛЬНОГО СПРЯМУВАННЯ ЗІ СТАРШИМИ ДОШКІЛЬНИКАМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3490
Розділ
Статті
Біографія автора

Анна Володимирівна КУРЄНКОВА, Сумський державний педагогічний університет ім. А.С.Макаренка

аспірант кафедри спеціальної та інклюзивної освіти

Посилання

Meichenbaum, D. Components of the Model. In Jeri Dawn Wine & Marti Diane Smye (Eds.). Social competence. New York, London: The Guilford Press, 1981. Р. 37–60.

Рубинштейн С. . Психология умственно отсталого

школьника. М.: Институт общегуманитарных исследований, 2016. 262 с.

Эльконин Д. Б. Психология игры. М.: Педагогика, 1978. 304 с.

Смирнова, Е.О., Рябкова, И.А. Психология и педагогика игры. Москва: ЮРАЙТ, 2017. 223 с.

Соколова Н. Д. Игровая деятельность умственно отсталых дошкольников. Дошкольное воспитание аномальных детей: Книга для учителя и воспитателя. За ред. Л. П. Носкова. М.: Просвещение,1993. С. 135–147.

Выготский Л.С. Психология развития ребенка. М.: Эксмо. 2004. 512 с.

Докторович М.О.Соціальна компетентність як наукова проблема. Психологія і суспільство, 2009. Вип. 3, С.144-147.

Курєнкова, А.В., Бондаренко, Ю.А. Аналіз проблеми соціальної компетентності в теорії освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2016. Вип. 73. Том 2. С. 26–31.

Миронова С. П. Методика корекційної роботи при порушеннях пізнавальної діяльності. Кам’янецьПодільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. 206 с.

Синьов В.М., Матвєєва М.П., Хохліна О.П. Психологія розумово відсталої дитини. Київ: Знання, 2008. 359 с.

Хинш Р. Социальная компетенция. Харьков: Гуманитарный, 2005. 192 с.