ЗАХІДНА ПЕДАГОГІКА ПРО ЗНАЧЕННЯ «ДУХОВНОСТІ» В ОСВІТІ

Ольга Сергіївна ЦИБУЛЬКО

Abstract


Досліджено ідеї західних педагогів щодо значення духовної педагогіки. Ураховано складність та багатогранність учительскої діяльності, яка має певні ризики, але є частиною професійної доброчесності і професійних можливостей. Окрему увагу приділено вчителю, який обрав втілення духовних практик на своїх уроках, що живить певну внутрішню силу та сміливість, адже дуже важливо втілювати будь-які теоретичні знання на практиці, особливо якщо це стосується духовності. Аналіз ідей західних педагогів дозволив дійти висновку, що духовна педагогіка – це вивчення
загальнолюдських цінностей, що походять від викладацького досвіду, релігії, культури. Цінності заохочують, мотивують та орієнтують вчителів на виконання своїх завдань. Саме духовний підхід до навчання посилює традиційну педагогіку, адже знання, засновані на розумі та логіці покращують пізнання. Акцентовано увагу на тому, що духовна педагогіка – це практика виховання, ґрунтовна на трансцендентному підході і походить з релігії та культури, які, підтримують та мотивують учителя виконувати свою професійну діяльність, а учням отримувати знаття та користуватися ними у реальному житті.

Keywords


духовність; духовна педагогіка; духовні цінності; освіта; виховання.

References


Durka G. The teacher’s calling: A spirituality for those who teach. New York: Paulist, 2002.

Grace F. Learning as a path, not a goal: Contemplative pedagogy – its principles and practices. Teaching Theology and Religion, 2011, 14 (2), 99–124.

Harlos K.P. Toward a spiritual pedagogy: Meaning, practice, and applications in management education. Journal of Management Education, 2010, 24 (5), 612–627.

Moss, B.R. The pedagogic challenge of spirituality: A co-creative response. Journal of Social Work, 2011. 12 (6), 595–613.

Parker P. The Courage to Teach. San Fransico: Jossey-Bassб 1998.

Kabat-Zinn J. Wherever You Go There You Are. New York: Hyperion, 1994.

Shimabukuro, G. Toward a pedagogy grounded in Christian spirituality. Catholic Education: A Journal of Inquiry and Practice, 2008. 11 (4), 505–521.

Heigham J., & Croker R.A. Qualitative research in applied linguistics: A practical introduction. London: Palgrave Macmillan, 2009.

Dillard C.B. Remembering culture: Bearing witness to the spirit of identity in research. Race, Ethnicity and Education, 2008. 11, 87–93.

Moffett J. Soul School. The Spiritual Side of Writing.

Portsmouth, NH: Boynton Book, 1997. 5–14.

Boone M., Fite K., & Reardon R.F. The spiritual dispositions of emerging teachers: A preliminary study. Journal of Thought, Fall Winter, 2010. 43–58.

Kernochan R.A., Mccormick D.W., & White J.A. Spirituality and management teacher reflections of three Buddhists on compassion, mindfulness, and selflessness in the classroom. Journal of Management Inquiry, 2007. 16 (1), 61-75.

Crick R.D., & Jelfs H. Spirituality, learning and personalisation: Exploring the relationship between spiritual development and learning to learn in a faith-based secondary school. International Journal of Children’s Spirituality, 2011. 16 (3), 197–217.

Miller L., & Athan A. Spiritual awareness pedagogy: The classroom as spiritual reality. International Journal of Children’s Spirituality, 2007. 12 (1), 17–35.

Schiller S. Spirituality in Pedagogy: A Field of Possibilities. JAEPL, 1999. 5, 57–68.

Wiersma M.L. Furthering management and spirituality education through the use of paradox. Journal of Management Education, 2004. 28 (1), 119–133.

Murchu D. Reclaiming spirituality: A new spiritual framework for today’s world. NewYork: The Crossroad Publishing Company, 1998.


Full Text: PDF (Українська)

Refbacks

  • There are currently no refbacks.
   
Archive
2015 343 353 365 367 370  
2016 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
2017 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13-14 15 16 17-18    
2018 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10-11 12 13
  14 15 16 17 18
2019 1 2 3 4    
2020 1          

User

Information

Journal Content

Browse

Language

Font Size