ПЕРСПЕКТИВИ БАЗОВОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ (БРИТАНСЬКА ПРАКТИКА)

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Світлана Миколаївна КОВАЛЕНКО

Анотація

Дослідженно особливості функціонування системи базової освіти дорослих у Великій Британії. Розглядаються основні нормативні документи та державні освітні ініціативи, спрямовані на подолання проблеми низького рівня базових вмінь (прозова, обчислювальна та диджитальна грамотність).
Окреслюється стан та динаміка рівня базових вмінь дорослих у Британії починаючи з 1970-х років до теперішнього часу, включаючи національні та міжнародні дослідження проблеми функціональної неграмотності в межах
просторового поля дослідження. Висвітлюються наслідки негативного впливу недостатнього рівня грамотності населення на економічні показники країни.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КОВАЛЕНКО, С. М. (2020). ПЕРСПЕКТИВИ БАЗОВОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ (БРИТАНСЬКА ПРАКТИКА). Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3599
Розділ
Статті
Біографія автора

Світлана Миколаївна КОВАЛЕНКО, Сумський державний педагогічний університету імені А.С. Макаренка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри практики англійської мови

Посилання

Закон України «Про Освіту» URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/ 2145-19/page.

The International Survey of Adult Skills 2012: Adult literacy, numeracy and problem solving skills in England. Department for Business Innovations and Skills, 2013. 161 p. URL:

https://assets.publishing.service.gov.uk/ government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/246534/bis-13-1221-international-survey-ofadult-skills-2012.pdf (дата звернення: 24.10.2019).

Adult literacy in the Labour Market: a Literature Review. Edinburgh: Stationery Office, 2001. 45 p.

Brooks G. Trends in Standards of Literacy in the United Kingdom, 1948–1996. London: National Foundation for Educational Research, 1997. 23 p.

Better Basic Skills: Improving Adult Literacy and Numeracy (Government Response to the Moser Report). London: DfEE, 1999. 48 p.

A Fresh Start: Improving literacy and numeracy (The report of the working group chaired by Sir Claus Moser). Sheffield: Department for Education and Employment, 1999. 170 p.

Bynner J., Parsons S. It Doesn’t Get Any Better. The Impact of Poor Basic Skills on the Lives of 37 Year Olds. London: Basic Skills Agency, 1997. 16 p.

The adult skills gap: is falling investment in UK adults stalling social mobility? Social Mobility Commission, 2019. 72 p. URL: https://assets. publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/774085/Adult_skills_report_2019.pdf (дата звернення: 24.10.2019).

Funding for academic year 2019 to 2020 for people aged over 16. Education and Skills Funding Agency, 2018. 20 p. URL: https://assets.publishing. service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/764216 20181212_FINAL_ESFA_funding_letter.pdf (дата звернення: 21.10.2019).

Skills for Life: The National Strategy for Improving Adult Literacy and Numeracy Skills. Policy Unit Briefing Paper 14. London: Department for Education and Employment, 2001. 29 p.

Further Education and Skills in England November 2017. Department for Education, 2019. 24 p. URL:

https://assets.publishing.service.gov.uk/governme

nt/uploads/system/uploads/attachment_data/file/

/SFR62_Nov_2017_Mar2019_update.pdf

(дата звернення: 22.10.2019).