КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-АДЕКВАТНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олена Германівна КОЛОМІЄЦЬ
Тетяна Миколаївна ДЕМИДЕНКО

Анотація

Проаналовано зміст поняття «соціальноадекватна поведінка» дітей молодшого шкільного віку. Визначено когнітивний, емоційнооцінювальний та мотиваційно-поведінковий компоненти соціально-адекватної поведінки
дітей молодшого шкільного віку; досліджено рівні сформованості соціально-адекватної поведінки дітей молодшого шкільного віку: ситуативний, нормативний, високоморальний. Акцентовано увагу на ефективності застосування казкотерапії як методу діагностики та корекції поведінки дітей молодшого шкільного віку у соціальній роботі. Проаналізовано особливості використання казкотерапії у соціальному супроводі соціалізації молодших школярів для засвоєння ними соціальних норм і правил поведінки на особистісному рівні, формуванні продуктивних стилів поведінки, здатності самостійно розв’язувати проблеми.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КОЛОМІЄЦЬ, О. Г., & ДЕМИДЕНКО, Т. М. (2020). КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК МЕТОД СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-АДЕКВАТНОЇ ПОВЕДІНКИ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3619
Розділ
Статті
Біографії авторів

Олена Германівна КОЛОМІЄЦЬ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

докторка філософських наук, завідувачка кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки

Тетяна Миколаївна ДЕМИДЕНКО, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки

Посилання

Алексеєнко Т.Ф. Мотивація соціальної поведінки та механізми її формування. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 2011. № 4. С. 4–10. URL: http://lib.iitta.gov.ua/2425/.

Алєксєєнко Т.Ф. Основні підходи до розуміння поведінки дитини. Сім’я. 1997. № 1. С. 5–9. URL:

http://lib.iitta.gov.ua/708773/1/EESA_p4_10-13.pdf.

Алтунина И.Р. Развитие мотивов и мотивации социального поведения у детей дошкольного и младшего школьного возрастов. Психологическая наука и образование. 2006. № 2. С. 5–15 URL:

http://psyjournals.ru/files/1458/psyedu_2006_n2_Altunina.pdf.

Аронфрид Дж. Контролирование социализации с помощью отрицательного подкрепления. Пер. с англ. Москва, 1974. 434 с.

Бахтеева Э.И. Структурно-функциональная модель социально-ценностного поведения детей на этапе перехода от старшего дошкольного к младшему школьному возрасту. Концепт. 2013. Спецвыпуск № 08. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/strukturno-funktsionalnaya-modelsotsialno-tsennostnogo-povedeniya-detey-na-etapeperehoda-ot-starshego-doshkolnogo-k-mladshemu.

Бурим О.В. Соціальне виховання молодших школярів у приватних загальноосвітніх навчальних закладах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.05. Львів, 2008. 214 с.

Грунська О.В. Методи формування соціальноадекватної поведінки дітей молодшого шкільного віку як інструментарій соціального педагога. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". 2015. № 10. С. 17–20. URL: http://nbuv.gov.ua /UJRN/Znpkhist_2015_10_7.

Ковальчук О.В. Психолого-педагогічні особливості розвитку молодшого школяра як об’єкта формування гуманістичних цінностей. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 11: Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління. 2014. Вип. 19. С. 97–103.

URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_011_2014_19_17.

Коломієць О.Г. Формування емоційної стійкості особистості як умова подолання агресивної поведінки. Грані: науково-теоретичний і громадськополітичний альманах. 2013. № 1(93). С. 30–34.

Кононко О.Л. Психологічні основи особистісного становлення дошкільника: дис.… д-ра психол. наук: 19.00.07. Київ: Інститут психології ім. Г. Костюка АПН України, 2001. 21 с.

URL: https://www.br.com.ua/referats/dysertacii_ta_autoreferaty/62352-1.html.

Кравченко Т.В. Соціалізація дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи: монографія. Київ: Фенікс, 2009. 416 c.

Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової освіти: посібник для вчителів і методистів початкового навчання. Київ: Богданова А. М., 2009. 226 с.

Селуянова М.В. Почуття відповідальності дітей

молодшого шкільного віку. Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2015. Вип. 67. С. 207–213.

URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2015_67_39/

Філь О.В. Казкотерапія в соціально-педагогічній практиці. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових статей. Педагогічні науки. 2008. № 1. С. 227–232.

URL: http://web.znu.edu.ua/herald/issues/2008/ped_2008_1/2008-26-06/fil.pdf/

Фрадинська А.П., Лазаревська Ю.В Казкотерапія, як засіб психокорекції емоційної сфери молодших школярів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". 2015. № 10. С. 66–68.

URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2015_10_19.

Якобсон С.Г. Психологические проблемы этического развития детей. Москва: Педагогика, 1984. 144 с.