Abstract
У статті розглянуто проблеми професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до формування сексуальної культури молоді, оскільки деяка частина сучасної молоді втратила моральні орієнтири, у результаті чого відбувається деформація сексуальної поведінки. Актуальність проблеми статевого виховання підростаючого покоління є очевидною. Культуру сексуальної поведінки молоді формують соціально-фізіологічна, психолого-психічна, морально-етична (духовна) і господарсько-економічна підготовка. Конструктивне завдання соціально-превентивної роботи полягає у: запобіганні виникненню відхилень статевої поведінки; спрямуванні уявлень молодої людини на морально-адекватне ставлення і розуміння статевого життя; сприянні до оволодіння основами статевої культури, враховуючи зміну негативних чинників, які провокували виникнення намірів до здійснення аморальної або деструктивної поведінки. Статева соціалізація молоді представляє собою цілеспрямовано-організований процес формування знань про статеву мораль, проблеми статі, сексуальне спілкування, сексуальні погляди і переконання, які сприяють: позитивному ставленню до представників протилежної статі; підвищенню статевої культури, підготовці сексуального партнера – результативним показником яких є така поведінка статевого спілкування і сексуального життя, що відповідає моральним нормам суспільства щодо підготовки молоді до майбутнього сімейного життя. У зв’язку з вищезазначеним, професійна підготовка соціального працівника повинна забезпечувати суб’єктивно-позитивний вплив на особистість молодої людини. Серед дієвих заходів превентивної роботи на особистому рівні використовують такі методи: консультування, роз’яснення, тренінги особистісного зростання, бесіди цільового спрямування, спеціальне лікування тощо. Автор зробив висновок про те, що стан духовно-морального занепаду деякої частини молоді потребує здійснення рішучих соціально-превентивних заходів: у першу чергу сексуальної просвіти з метою профілактики статевої деморалізації та підвищення рівня статевої культури сучасної молоді.
Keywords
деморалізація; молодь; стать; секс; культу-ра; освіта; виховання
References
Говорун Т.В. Соціалізація статі та сексуальності: монографія. Тернопіль: Навчальна книга, Богдан, 2001. 240 с.
Оржеховська В.М. Сучасні орієнтири превен-тивної педагогіки. Педагогіка і психологія, 2005. № 2. С. 17–25.
Шиделко А.В. Роль інформаційних джерел у формуванні стереотипів статевої поведінки неповнолітніх. Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи: збірник наукових праць. За ред. М.М. Козяра та Н.Г. Ничкало. Львів: ЛДУ БЖД, 2009. Ч. 2. С. 260–263.
Кириленко С.В. Деякі аспекти статевого виховання дітей. Вихователю про психологію та педагогіку сексуального розвитку дитини: наук.-метод. зб. За ред. Т. В. Говорун. Київ: ІЗМН, 2006. С. 7–19.
Пихтіна Н.П., Новгородський Р.Г. Профілактика та соціально-педагогічна робота з дітьми девіантної поведінки: Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2007. 239 с.
Гармаев А.Ц. Психопатический круг в семье. Минск: Лучи Софии, 2002. 320 с.
Сманцер А.П. Рангелова Е.М. Превентивная педагогика: методология, теория, методика, Минск: БГУ, 2008. 263 с.
Технологія діяльності соціального працівника щодо профілактики адитивної поведінки молоді. Технології соціально-педагогічної роботи. За заг. ред. проф. А. Й. Капської. Київ, 2000. С. 106–127.
Соціальна педагогіка: мала енциклопедія. За заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. Київ: Центр учбової літератури, 2008. 336 с