ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОСЛІДЖЕНЬ КОМПЕТЕНЦІЙ, СПРЯМОВАНИХ НА ФОРМУВАННЯ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЇ ОСОБИСТОСТІ ІНОЗЕМНОГО СТУДЕНТА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ярослав Сергійович СЛУЦЬКИЙ
http://orcid.org/0000-0002-5328-7274

Анотація

У статті розглядаються дослідження вче-них, що присвячені мультикультурним компе-тенціям, які формується особистістю інозем-ного студента на адаптаційному етапі. Вияв-лено, що важливою складовою культурної ком-петенції є компонент знань, який спрямований на набуття знань щодо культурних особливо-стей приймаючої країни та складається з та-ких компонентів, як: мовчання (неможливість провести міжособистісну взаємодію іноземним студентом у зв'язку з наявністю культурних упереджень); отримане знання від інших особи-стостей; суб’єктивне знання результатів (що характеризується небажанням сприймати поради під час адаптаційного процесу), методи-чне знання (що складається з комплексу знань, заснованих на досвіді мультикультуралізму), вибудуване знання (визначається практичною та теоретичною діяльністю). Розглянуто пог-ляди дослідників на компетенцію самоефекти-вності, складовими частинами якої виявлено саморегуляцію, мотивацію, коригування особи-стості. Проаналізовано характеристику соціа-лізації, як процесу формування іноземного сту-дента у якості повноцінного представника со-ціуму, який не тільки ознайомлений з культур-ними нормами, а й має відповідні компетенції, що дозволяють ці норми застосувати.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
СЛУЦЬКИЙ, Я. С. (2020). ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОСЛІДЖЕНЬ КОМПЕТЕНЦІЙ, СПРЯМОВАНИХ НА ФОРМУВАННЯ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЇ ОСОБИСТОСТІ ІНОЗЕМНОГО СТУДЕНТА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3932
Розділ
Статті
Біографія автора

Ярослав Сергійович СЛУЦЬКИЙ, Донбаський державний коледж технологій та управління

кандидат педагогічних наук, завідувач навчально-методичним кабінетом

Посилання

Dickson G.L., Jepsen D.A. Multicultural training experiences as predictors of multicultural competencies: Student perspectives. Counselor Education & Supervision, 2007. №47. Р. 76–95.

Glockshuber E. Counsellors’ self-perceived multicultural competencies model. European Journal of Psychotherapy, Counselling and Health, 2005. №7. Р. 291–308.

Dickson G.L., Shumway B.A. A framework of multi-faceted approaches to multicultural training. URL: https://www.counseling.org/docs/default-source/vistas/vistas_2011_article_69.pdf (дата звернення 02.07.2020).

Sevig T., Etzkorn J. Transformative training: A year–long multicultural counseling seminar for graduate students. Journal of Multicultural Counseling and Development, 2001. №29. Р. 57–72.

Toyokawa T., Toyokawa N. Extracurricular activi-ties and the adjustment of Asian international stu-dents: A study of Japanese students. International Journal of Intercultural Relations, 2002. № 26(4). Р. 363–379.

Takahama A., Tanaka K. Beikoku ryūgaku yotei no nihonjin gakusei o taishō to shita sōsharusukiru gakushū [Social skills learned by Japanese students prior to study abroad in United States]. Hitotsubashi Univeristy Center for International Education Bulletin, 2010. №1. Р. 67–76.

Richardson J., McKenna S. Leaving and experienc-ing: why academics expatriate and how they experience expatriation. Career Development International, 2001. № 7(2). Р. 67–78.

Lin J.G., Yi J.K. Asian international students’ adjustment: Issues and program suggestions. College Student Journal, 1997. №31(4). Р. 473–485.

Belenky M.F., Clinchy B.M., Goldberger N.R., Tarule J.M. Women’s ways of knowing: The development of self voice and mind. New York, NY: Basic Books Inc., 1997. 288 р.

Bandura A. Self-efficacy: Towards a unifying theory of behavioral change. Psychological Review. 1977. №84. Р. 191–215.

Jex S.M., Britt T.W. Organizational psychology: A scientist-practitioner approach (2nd Ed.). New York: John Wiley and Sons, 2008. 648 р.

Harrison J.K., Chadwick M., Scales M. The relationship between crosscultural adjustment and the personality variables of self-efficacy and selfmonitoring. International Journal of Intercultural Relations, 1996. №20(2). Р. 167–188.

Pajares F. Self-efficacy beliefs in academic settings. Review of Educational Research. 1996. №66(4). Р. 543–578.

Paunonen S.V., Hong R.Y. Self-efficacy and the prediction of domain specific cognitive abilities. Journal of Personality, 2010. №78(1). Р. 339–360.

Zajacova A., Lynch S.M., Espenshade T.J. Self-efficacy, stress, and academic success in college. Research in Higher Education, 2005. №46(6). Р. 677–706.

Zimmerman B. J., Bandura A., Martinez-Pons M. Self-motivation for academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting. American Educational Research Journal, 1992. №29(3). Р. 663–676.

Zheng X., Berry J. W. Psychological adaptation of Chinese sojourners in Canada. International Jour-nal of Psychology. 1991. №26. Р. 451–470.

Griffith B, A., Frieden G. Facilitating reflective thinking in counselor education. Counselor Education & Supervision, 2000. №40. Р. 82–93.

Fitzgerald M. Establishing cultural competency for mental health professionals. In V. Skultans & J. Cox (Eds.), Anthropological approaches to psychological medicine: Crossing bridges. London, England: Kingsley, 2000. Р. 184–200.

Білик О. Соціально-педагогічний супровід соціалізації іноземних студентів в освітньо-культурному середовищі вищого навчального закладу. Вісник Черкаського університету. 2016. №5. С. 18–24

Алексєєва-Вовк М.І. Педагогічні умови соціалі-зації студентів засобами культури мовлення: ав-тореф. дис … канд. пед. наук . Київ, 2008. 19 с.