ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ І ТАКСОНОМІЧНИЙ ПІДХОДИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ірина Георгіївна ЛЕБІДЬ
http://orcid.org/0000-0003-0707-4179

Анотація

У статті компетентнісний і таксономічний підходи розглядаються як теоретичні засади професійної підготовки майбутніх бакалаврів з транспортних технологій. Здійснено кількісний і якісний аналіз інтегральних, загальних і спеці-альних компетентностей майбутніх фахівців транспортних технологій. Застосовано таксо-номічний підхід (таксономію Блума) для поглиб-леного аналізу спеціальних компетентностей бакалаврів з транспортних технологій. Сфор-мульовано визначення сутності поняття «ком-петентність лідерства у транспортних тех-нологіях». Обґрунтовано необхідність відбору, формулювання і застосування в освітньо-професійних програмах сукупності проєктно-творчих компетентностей, зорієнтованих на формування креативності і підприємливості студентів. Запропоновано транспортні техно-логії і дизайн продукції та послуг розглядати на засадах інтердисциплінарного підходу, як субди-сципліни інтегрованого курсу «Дизайн і транс-портні технології». Зроблено висновок про необ-хідність подальшого пошуку нових методів та підходів до підготовки творчих і підприємливих професіоналів транспортних технологій.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ЛЕБІДЬ, І. Г. (2020). ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ З ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: КОМПЕТЕНТНІСНИЙ І ТАКСОНОМІЧНИЙ ПІДХОДИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/3948
Розділ
Статті
Біографія автора

Ірина Георгіївна ЛЕБІДЬ, Національний транспортний університет

кандидатка технічних наук, доцентка, доцентка кафедри транспортних технологій

Посилання

Tuning Educational Structures in Europe. Final Report. In J. González, R.Wagenaar (Ed.). Spain: University of Duesto, 2003. 316 p.

Плахотнік О., Безносюк О. Компетентнісний підхід у ВНЗ: проблеми та перспективи. Наукові записки. Серія : Педагогіка. Кіровоград, 2013. Вип. 121(II). C. 202–207.

Мединцева И.П. Компетентностный подход в образовании. Педагогическое мастерство: материалы II Междунар. науч. конф. (г. Москва, декабрь 2012 г.). М/: Буки-Веди, 2012. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/65/3148/ (дата обращения: 22.06.2020).

Байденко В.И. Концептуальная модель государ-ственных образовательных стандартов в компе-тентностном формате (дискуссионный вариант). Материалы ко второму заседанию методологического семинара (г. Москва, декабрь 2004 г.). Москва: Издательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.19с.

Головань М.С. Компетенція і компетентність: досвід теорії, теорія досвіду. Вища освіта України. 2008. № 3. С. 23–30.

Глоссарий терминов рынка труда, разработки стандартов образовательных программ и учеб-ных планов / ETF (European Training Foundation); Европейский фонд образования (ЕФО). М.: ЕФО, 1997. 160 с

Івашкова Т. Ключові компетентності фахівців прикордонної поліції країн Європейського Союзу. Збірник наукових праць Національної академії прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки. Хмельницький, 2017. № 1(8). С. 109–122.

Лебідь, І. Підготовка бакалаврів з транспортних технологій в україні: особливості та тенденції розвитку. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Мукачево, 2020. Випуск 1(11). С. 84 – 87.

Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 275 «Транспортні технології (за видами)» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти: Наказ Міносвіти України від 29.10.2018 р. № 1171. Офіційне видання Міносвіти України. 2018. С. 21.

Про затвердження Випуску № 69 «Автомобільний транспорт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників: Наказ Міністерстватранспорту та зв'язку України від 14.02.2006 р. № 136. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/ v0136650-06?lang=ru#Text (дата звернення: 22.06.2020)

Про вищу освіту: Закон України від 1 липня 2014 року № 1556-VII. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 22.06.2020)

Методичні рекомендації щодо розроблення стан-дартів вищої освіти: затверджено Наказом Міністерства освіти і науки Українивід «01» червня2016р. № 600 (у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України від 01.10.2019р. №1254). URL: http://edu-mns.org.ua/img/news/8635/ NakMON_1254_19.pdf (дата звернення: 22.06.2020)

Forehand M. Bloom`staxonomy: original and revised. In M. Orey (Ed.) Emerging perspectives on learning, teaching and technology. 2005. URL: http://projects. coe.uga.edu/epltt/(дата звернен-ня: 22.06.2020)