ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ З ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА» В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Оксана Петрівна ВОЙТОВИЧ

Анотація

У статті обґрунтовано важливість створення електронних навчальних курсів дисциплін на освітньому порталі університету для реалізації процесу змішаного навчання, що передбачає ефективне поєднання аудиторного та дистанційного навчання. Подано чинники якісного впровадження змішаного навчання в освітній процес підготовки фахівців, що ґрунтуються на ретельному проектування змішаного навчання; використанні різних моделей та методів для забезпечення гнучкості змішаного навчання; персоналізації навчання здобувачів вищої освіти; підвищенні мотивації здобувачів вищої освіти до навчальної діяльності з використанням моделі змішаного навчання; адаптації здобувачів вищої освіти до навчальної діяльності у закладі вищої освіти, що передбачає впровадження моделі змішаного навчання з ІІ семестру навчання; наявності досвіду у викладача щодо створення дистанційного курсу та його впровадження в освітній процес; урахуванні рівня підготовки здобувачів вищої освіти при виборі моделі змішаного навчання. Подано вимоги до розроблення електронного навчального курсу з дисципліни «Основи технологій виробництва», що передбачають наявність наочності, тобто різних технологічних схем, відео технологічних процесів тощо; систематичне наповнення освітнього контенту з урахуванням розвитку та модернізації технологій виробництва; доступність всіх матеріалів, які входять в електронний навчальний курс, тобто можливість швидкого доступу для користувачів Інтернет-мережі при наявності комп’ютера та відповідного персоніфікованого доступу; науковість матеріалів, що передбачає врахування останніх досягненнях науки та техніки при структуруванні змістового наповнення курсу. Описано формат розробленого електронного навчального курсу дисципліни «Основи технологій виробництва», який містить три складові: теоретичну, практичну та оцінювальну.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ВОЙТОВИЧ, О. П. (2021). ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ З ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА» В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4194
Розділ
Статті
Біографія автора

Оксана Петрівна ВОЙТОВИЧ, Рівненський державний гуманітарний університет

докторка педагогічних наук, доцентка, професорка кафедри екології, географії та туризму

Посилання

Бугайчук К.Л. Змішане навчання: теоретичний аналіз та стратегія впровадження в освітній процес вищих навчальних закладів. Інформаційні технології і засоби навчання, 2016. Вип. 4. С. 1‒18. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_54_4_3 (дата звернення: 01.02.2021).

В.М. Кухаренко та ін. Теорія і практика змішаного навчання: монографія. Харків: Міськдрук, НТУ «ХПІ». 2016. 284 с.

Коротун О.В. Методологічні засади змішаного навчання в умовах вищої освіти. Інформаційні технології в освіті, 2016. Вип. 3. С. 117‒129. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2016_3_11 (дата звернення: 01.02.2021).

Мізюк В. Змішане навчання як інноваційний підхід інтеграції навчального процесу у закладах освіти. Науковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлинського. Педагогічні науки, 2019. № 3(66). С. 172‒177. URL: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/ped-visnik-66-2019-31.pdf (дата звернення: 01.02.2021).

Ткачук Г.В. Теоретичні і методичні засади практично-технічної підготовки майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання: автореф. дис. … д-ра пед. наук: 13.00.02. Київ: Нац пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, 2019. 39 c.

Барна О.В. Технологія змішаного навчання в курсі методики навчання інформатики. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету, 2016. Вип. 2. С. 24‒37. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2016_2_4 (дата звернення: 01.02.2021).

Рашевська Н.В. Мобільні інформаційно-комунікаційні технології навчання вищої математики студентів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис. …канд. пед. наук: 13.00.10. Київ: Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, 2011. 24 c.

Положення про змішане навчання у Рівненському державному гуманітарному університеті. URL: https://www.rshu.edu.ua/images/nmr/pol_pro_zmish_navch_2019.pdf (дата звернення 29.01.2021).

Освітньо-професійна програма «Середня освіта (Географія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. URL: https://www.rshu.edu.ua/images/osvitni_programi/osv_prog_bak_014_so_geografia_20202.pdf (дата звернення 18.02.2021).

Положення про робочу програму навчальної дисципліни Рівненського державного гуманітарного університету. URL: https://www.rshu.edu.ua/images/nmr/pol_rob_prog_navch_disc_2019.pdf (дата звернення 18.02.2021).