ПРОБЛЕМА ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ М. О. КОРФА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ельза Володимирівна Лещенко

Анотація

У статті розглядається питання підготовки вчителя земської школи у педагогічній спадщині М. О. Корфа. Проаналізовано стан освітньої та соціокультурної місії вчителя у сільській місцевості Катеринославщини ІІ пол. ХІХ ст. У статті підкреслюється, що реалізуючи комплексні заходи з забезпечення освітніми потребами селян, земці успішно здійснювали реалізацію навчально-виховної й організаційної функції школи, створювали умови для становлення особистості дитини, що значною мірою залежить від професіоналізму вчителя земського початкового закладу. Здійснено історично-педагогічне порівняння сучасних ідеалів учителя як джерела формування уявлень про освітню місію педагога та вимог до земського вчителя. Зроблено ретроспективний аналіз опублікованих узагальнюючих праць зазначеного періоду з історії народної освіти, з питань соціальної ролі вчительства як професійної групи, з питань підготовки вчителя та залучення його до розбудови земського сільського середовища.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Лещенко, Е. В. (2016). ПРОБЛЕМА ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ В ПЕДАГОГІЧНІЙ СПАДЩИНІ М. О. КОРФА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/977
Розділ
Статті
Біографія автора

Ельза Володимирівна Лещенко, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

кафедра педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Вовк Л. П. Історія освіти дорослих в Україні: [нариси] / Людмила Петрівна Вовк. ‒ К.: УДПУ, 1994. – 228 с.

Саяпина С. А. Проблема личности учителя в педагогическом наследии Н. А. Корфа: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Светлана Анатольевна Саяпина; Славянский государственный педагогический ин-т. – Славянск, 1998. – 144 с.

Попельнюх О.І. Педагогічна і просвітницька діяльність М.О. Корфа в контексті розвитку вітчизняної школи: автореф. дис. …на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.01 / Олександр Іванович Попельнюх; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. ‒ Полтава, 2009. ‒ 20 с.

Шумілова І. Ф. Розвиток земських шкіл Приазов’я другої половини XIX– початку XX століття: дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Ірина Федорівна Шумілова; Бердянський держ. педагогічний ун-т. – Бердянськ, 2004. – 291 с.

Корф Н. А. Научные основы обучения по Бену / Николай Александрович Корф // Корф Н. А. / «Наши педагогические вопросы»: в 2 т. – М.: Типография А. Клейн, 1882. – Т. 1. – С. 275–339.

Корф Н. А. Русская начальная школа: руководство учителю / Николай Александрович Корф – Харьков. – Пг.: Изд-во Кожанчикова, 1870. – 593 с.

Корф Н. А. Отчет члена Александровского уездного училищного совета, барона Н. А. Корфа. 1868 года / Николай Александрович Корф. – Катеринослав: Типография Я. М. Чаусскаго, 1868. – 335 с.

Корф Н. А. Земский вопрос (о народном образовании) / Николай Александрович Корф. – СПб.: Типография А. Головачова, 1867. – 64 с.

Корф Н. А. Наш друг. Книга для чтения учащихся в школе и дома / Николай Александрович Корф. – СПб.: Типография товарищества «Общественная польза», 1872. – 300 с.

Корф Н. А. Учители и помощники / Николай Александрович Корф // «Наши педагогические вопросы»: в 2 т. – М.: Типография А. Клейн, 1882. – Т. 1. – С. 255–274.

Корф Н. А. Отчет члена Александровского уездного училищного совета, барона Николая Александровича Корфа. 1867 года / Николай Александрович Корф. – Катеринослав: Типография Я. М. Чаусскаго, 1867. – 167 с.

Семёнов Д. В гостях у барона Корфа. Его педагогические взгляды и общественная деятельность. (По личным воспоминаниям) / Д. Д. Семёнов // Русская школа. – 1896. – № 11. – С. 30–46.