САМОАКТУАЛІЗАЦІЯ У СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Світлана Олександрівна Швидка

Анотація

У статті досліджується зміст поняття «само актуалізація», як важливого фактору формування професіоналізму майбутнього вчителя, аналізуються основоположні теорії самоактуалізації. Зокрема, теорія А. Маслоу про ієрархічну структуру потреб; теорія К. Роджерса, який визначає самоактуалізацію як процес реалізації творчого потенціалу; теорія Г. Олпорта, гідно з якою  індивідуум являє собою динамічну систему, що розвивається. Автор підкреслює взаємозв’язок самоактуалізації і самореалізації особистості, оскільки самоактуалізація виступає показником повноти самореалізації особистості. Експериментальні дослідження, проведені автором доводять, що рівень самоактуалізації  майбутнього вчителя впливає на формування його педагогічної майстерності, підвищення рівня сформованості знань, здібностей, педагогічної техніки, особистісно-професійних якостей майбутнього педагога.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Швидка, С. О. (2016). САМОАКТУАЛІЗАЦІЯ У СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/981
Розділ
Статті
Біографія автора

Світлана Олександрівна Швидка, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кафедра дошкільної освіти, доцент

Посилання

Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна.  2-ге вид. допов. і переробл.  К.: Вища школа, 2004.  422 с.

Курлянд З.Н. Особистість вчителя сучасної школи: навч. посіб. / Зінаїда Наумівна Курлянд. – Одеса: ПДПУ ім. К.Ушинського, 2001.  С. 32-38.

Данилова Т.М. Формування гуманістичної спрямованості особистості майбутнього практичного психолога.  Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.М. Данилова; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України.  К., 2004.  19 с.

Маслоу Абрахам Мотивация и личность / [пер. с англ. А. М. Татлыбаевой] / Абрахам Гарольд Маслоу.  2-е изд.  СПб. : Питер, 2006.-352 с.

Олпорт Гордон Становление личности. Избранные труды / [пер. с англ. Л. Трубицыной и Д. Леонтьева] / Гордон Олпорт.  М. : «Смысл», 2002. - 462 с.

Роджерс Карл Теория личности / [пер. с англ. В. Лях и А. Хомик] / Карл Роджерс.  К. : Ваклер, 1997. - 320 с.

Хьелл Ларри Теория личности / [пер. с англ. С. Меленевской и Д. Викторовой] / Ларри Хьелл и Дэнис Зиглер. 3-е изд.  СПб. : Питер, 2009. - 607 с: ил. - (Серия «Мастера психологии»).

Кобильнік Л.М. Психологічні особливості самоактуалізації особистоості майбутніх психологів і педагогів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих. наук : спец 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Л.М. Кобильнік. – Київ, 2007.  22 с.

Тищенко І. А. Психологічні аспекти самореалізації особистості у вітчизняній психології / І.А. Тищенко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Психологічні науки. Вип.121(2)  Чернігів, 2013.  C. 169-172.