ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО ПРОФІЛАКТИКИ УЗАЛЕЖНЕНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Наталя КАБУСЬ

Анотація

У статті актуалізовано необхідність підвищення якості превентивної роботи з учнівською молоддю з попередження вживання психоактивних речовин як найбільш руйнівних для здоров’я, важливість впровадження системи роботи з профілактики узалежненої поведінки в закладах загальної середньої освіти, координатором якої має бути соціальний педагог як фахівець в галузі соціального виховання й просвіти населення. Висвітлено суть та основні напрями системи превентивної соціально-педагогічної роботи в закладах освіти з учнями та їх батьками, визначено умови ефективності такої діяльності, наведено приклади визнаних у міжнародній практиці доказово обґрунтованих профілактичних програм та інтервенцій для роботи в цьому напрямі, наведено критерії їх ефективності. Розкрито компоненти готовності фахівця соціальної галузі до профілактики узалежненої поведінки учнів у закладах загальної середньої освіти й наведено досвід професійної підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю «Соціальна робота» до профілактики узалежненої поведінки в різних видах діяльності в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди. Підкреслено, що важливою умовою ефективності роботи з профілактики вживання психоактивних речовин в учнівському середовищі є її системний і комплексний характер, що сприяє створенню духовно насиченого соціально-виховного розвивального середовища в закладі освіти з метою формування стійкої системи цінностей й свідомої життєвої позиції учнівської молоді, здатності досягати життєвих цілей, чіткої позиції відмови від будь-яких видів залежності, розуміння здоров’я як безумовної цінності й невід’ємної складової життєвого успіху.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КАБУСЬ, Н. (2022). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО ПРОФІЛАКТИКИ УЗАЛЕЖНЕНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4), 49–57. вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/4699
Розділ
ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ
Біографія автора

Наталя КАБУСЬ, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

докторка педагогічних наук, доцентка,
професорка кафедри соціальної роботи і соціальної педагогіки