ДО ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ «ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ» ПЕДАГОГА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олеся Володимирівна ЧЕРНЯКОВА
Ліана Миколаївна ОТЧИЧ

Анотація

У статті розглядається проблема синдрому «професійного вигорання» педагогів. Розкривається сутність й особливості поняття «професійне вигорання», простежується його зв’язок з поняттям емоційного вигорання. Визначаються причини, що призводять до порушень емоційного стану, та наслідки цього порушення. Надається інформація про ознаки професійного та емоційного вигорання. Знати причини та симптоми ще недостатньо для того, аби уникнути проблеми професійного вигорання, а тому в статті пропонуються деякі поради, що можуть бути використані з метою профілактики та корекції вигорання.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ЧЕРНЯКОВА, О. В., & ОТЧИЧ, Л. М. (2017). ДО ПРОБЛЕМИ ВИВЧЕННЯ «ПРОФЕСІЙНОГО ВИГОРАННЯ» ПЕДАГОГА. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (8). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1672
Розділ
Статті
Біографії авторів

Олеся Володимирівна ЧЕРНЯКОВА, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної психології

Ліана Миколаївна ОТЧИЧ, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

студентка факультету початкової, технологічної та професійної освіти

Посилання

Зеленова И. Программа деятельности педагога-психолога в образовательном учреждении по сохранению психического здоровья педагогов / И. Зеленова // Школьный психолог. – №13/2005 [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://psy.1september.ru/article.php?ID=200501302

Водопьянова Н. Е. Синдром «психического выгорания» в коммуникативных профессиях / Н. Е. Водопьянова; под ред. Г. С. Никифорова // Психология здоровья. – СПб. : Изд-во СПбГУ, 2000. – 498 с.

Психология здоровья: Учебник для вузов / под ред. Г. С. Никифорова. – СПб. : Питер, 2006. – 607 с.

Бойко В. В. Синдром «эмоционального выгорания» в профессиональном общении / В. В. Бойко. – 2-е изд. – СПб. : Сударыня, 2001. – 434 с.

Митина Л. M. Формирование профессионального самосознания учителя / Л. М. Митина // Вопросы психологии : научный журнал / под ред. Е. В. Щедрина. – 1990. – № 3. – С. 58–64.

Гуревич К. М. Профессиональная пригодность и основные свойства нервной системы / К. М. Гуревич. – М. : Наука, 1970. – 272 с.

Орел В. Е. Феномен «выгорания» в зарубежной психологии: Эмпирические исследования / В. Е. Орел // Журнал практической психологии и психоанализа / под ред. К. В. Ягнюк. – М. : Институт практической психологии и психоанализа.– 2011. – № 3. – С. 58–59.

Капитанец Е. Г. Проявление синдрома эмоционального выгорания в профессиональной деятельности педагогов / Е. Г. Капитанец // Вестник Орловского государственного университета. Серия : Новые гуманитарные исследования. – 2011. – №3. – С. 100–102.

Долгова В. И. Психофизиологические детерминанты готовности к инновационной деятельности / В. И. Долгова // Вестник Челябинского государственного педагогического университета : научный журнал / под ред. В. В. Садырин. – Челябинск : Вестник ЧГПУ, 2013. – № 12. – С. 17–24.

Мірошниченко О. А. Профілактика синдрому «професійного вигорання» у працюючих в екстремальних умовах: Навчально-методичний посібник / О.А. Мірошниченко. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. – 156 с.