ЕВОЛЮЦІЯ ЯВИЩА ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ НЕГРАМОТНОСТІ ДОРОСЛИХ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олена Миколаївна Фучила
Маріанна Василівна Гаврилюк

Анотація

У статті прослідковано розвиток функціональної неграмотності дорослих у деяких педагогічних дослідженнях. З’ясовано, що від початку ХХ ст. повна неграмотність дорослих трансформувалася у функціональну неграмотність, тобто у неспроможність дорослої особи повноцінно функціонувати у соціумі. З’явилося поняття «андрагогіка», яке почало визначати принципи та методи навчання дорослих на відміну від педагогіки як науки про навчання дітей. Показано, що у промислово розвинутих країнах світу виникли нові поняття про грамотність та засади навчання дорослих, а також занепокоєння низьким рівнем освіти громадян, який в перспективі може призвести до загрози існуванню націй. Відмічена увага науковців-андрагогів до зниження рівня грамотності населення через наплив іммігрантів та проблеми їхньої маргіналізації та криміналізації через проблеми із соціалізацією та навчанням у країнах, що їх приймають.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Фучила, О. М., & Гаврилюк, М. В. (2017). ЕВОЛЮЦІЯ ЯВИЩА ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ НЕГРАМОТНОСТІ ДОРОСЛИХ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (4). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1721
Розділ
Статті
Біографії авторів

Олена Миколаївна Фучила, Національний університет «Львівська політехніка»

каддидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов

Маріанна Василівна Гаврилюк, Національний університет «Львівська політехніка»

каддидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов

Посилання

International Handbook of Adult Education / World Association for Adult Education. – London: Butler & Tanner Ltd., 1929. – 476 p.

Knowles M. S. The adult learner: A neglected species / Malcolm S. Knowles. – Houston: Gulf Publishing Company, 1990. – 292 р.

Shor I. Critical Teaching and Everyday Life / Ira Shor. – Chicago: University Of Chicago Press, 1987. – 286 p.

Lukin A. The Numeracy Handbook: a resource for literacy and numeracy teachers / Annabelle Lukin, Linda Ross. – Sydney: Adult Migrant Education Service, 1997. – 126 p.

McGuirk J. Adult literacy and numeracy practices 2001: a national snapshot / Jenny McGuirk. – Sydney: TAFE NSW Access Division, 2001. – 145 p.

Hirsch E.D. Cultural Literacy: What Every American Needs to Know / E.D. Hirsch, Joseph F. Kett, James S. Trefil. – N.Y.: Vintage Books, 1988. – 272 p.

Goffinet S.-A. Analphabétisme fonctionnel en Belgique / Sylvie-Anne Goffinet, Dirk Van Damme. – Bruxelles: Fondation Roi Baudouin, 1990. – 190 p.

Manço A. A. Turcs en Europe. L'heure de l'élargissement / Altay A. Manço. – Paris: L’Harmattan, 2006. – 129 p.

Bousetta H. Muslims in the EU: Cities Report: Belgium / H. Bousetta, L. A. Bernes. – Hamburg: Open Society Institute, 2007. – 74 p.

Mertens S. Digital citizenship among ethnic minorities in Brussels / Stefan Mertens // Pluralism, inclusion and citizenship, 16–18 november, 2007. – Salzburg, 2007. – 9 p.