ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ЖИВОПИС»

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лілія Іванівна ПОЛУДЕНЬ
Віктор Андрійович АФОНІН
Олександр Петрович КОСТОГРИЗ

Анотація

На підставі аналізу науково-педагогічних джерел, вивченні особливостей професійної підготовки майбутніх фахівців спеціальності «023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» у статті було визначено та обґрунтовано педагогічні умови підвищення ефективності процесу підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва під час вивчення навчальної дисципліни «Живопис».

В ході роботи були використані наступні дослідницькі методи: спостереження за навчально-виховним процесом, вивчення документації й художньо-педагогічного досвіду для з’ясування творчо-розвивального значення занять із образотворчого мистецтва; колективно-аналітичного перегляду й оцінювання якості студентських творчих робіт для кількісного розподілу за рівнями сформованості професійної майстерності майбутніх фахівців з образотворчого мистецтва.

Теоретичний аналіз обраної проблеми та використання розробленої й апробованої програми дисципліни «Живопис» у підготовці майбутніх фахівців образотворчого мистецтва виступили не тільки важливою складовою спеціальної художньої підготовки, яка спрямована на закріплення методичних знань та вдосконалення практичних художніх умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної мистецької діяльності, а й засобом творчого розвитку й самореалізації, формування в нього професійної майстерності. Визначено обґрунтування педагогічних умов оптимізації процесу підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва в умовах університетської освіти, що відповідатиме вимогам сучасної професійно-педагогічної освіти.

У статті визначено педагогічні умови оптимізації процесу підготовки майбутніх фахівців образотворчого мистецтва під час вивчення дисципліни «Живопис», яка виступає не лише важливою складовою спеціальної художньої підготовки фахівців, що спрямована на закріплення методичних знань та вдосконалення практичних художніх умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної творчої діяльності, а й засобом творчого розвитку та самореалізації майбутнього фахівця образотворчого мистецтва. За цих умов формування названих індивідуальних особливостей є істотним чинником розвитку професійної майстерності дизайнерів інтер’єру, передумовою їхньої майбутньої творчої діяльності.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ПОЛУДЕНЬ, Л. І., АФОНІН, В. А., & КОСТОГРИЗ, О. П. (2020). ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОПТИМІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ЖИВОПИС». Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/176-180
Розділ
Статті
Біографії авторів

Лілія Іванівна ПОЛУДЕНЬ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри образотворчого
та декоративно-прикладного мистецтва

Віктор Андрійович АФОНІН, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

заслужений художник України, доцент кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва

Олександр Петрович КОСТОГРИЗ, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

старший викладач кафедри образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва

Посилання

Мастера советского искусства о пейзаже. М., 1963. 96 с.

Полудень Л.І. Формування професійної майстерності дизайнера інтер’єру в умовах університетської освіти: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Черкаси, 2013. 200 с.

Бесчастнов Н.П. и др. Живопись: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений, обучающихся по специальности «Художественное про-ектирование изделий текстильной и лёгкой промышленности». М.: ВЛАДОС, 2007. 223 с.

Маркс К., Энгельс Ф. Соч. 2-е изд. М.: Политиз-дат, 1964. Т. 36. 333 с.

Радлов Н.Э. Рисование с натуры. Л.: Искусство, 1938. 81 c.

Шегаль Г.М. Колорит в живописи. М.: Искус-ство, 1957. 110 c.

Музика О.О. Мотивація творчої активності у становленні технічно обдарованої особистості. Українська еліта та її роль у державотворенні: Наукові записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. Київ, 2000. Вип.1. С. 276–280.

Полудень Л.І. Формування професійної майстерності дизайнера інтер’єру в системі вищої мистецької освіти: монографія. Черкаси: Видавець Вовчок О.Ю., 2017. 212 с.