ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ДИСТАНЦІЙНИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ У ВИЩОМУ ВІЙСЬКОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Андрій Олександрович КУЧЕРЯВИЙ

Анотація

Упровадження дистанційного навчання у вищих військових навчальних закладах України супроводжується низкою труднощів, пов’язаних із певною неготовністю до цього науково-педагогічних, інженерних працівників та управлінців окремих військових освітніх установ. На нашу думку, це зумовлюється проблемою низького рівня технологізації процесів проектування, розробки дистанційних курсів та впровадження дистанційного навчання в систему військової освіти України. Вирішенню складової цієї проблеми щодо технологізації саме процесу розробки дистанційного курсу й присвячене це дослідження.

Метою дослідження є визначення технологічних особливостей розробки дистанційних навчальних курсів у системі вищої військової освіти. Досягнення мети вимагає виконання таких завдань: визначення цілей та завдань технологізації розробки, структури відповідної технології та змісту її окремих компонентів.

У ході дослідження використано такі методи, як теоретичний аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, моделювання та прогнозування.

Встановлено, що використання технології розробки дистанційних курсів зумовлено необхідністю скоординувати діяльність різних суб’єктів цього процесу, алгоритмізувати їх дії та запровадити сплановані систематизовані моніторингові процедури процесу розробки дистанційних курсів.

Метою технології розробки дистанційного навчального курсу у вищому військовому навчальному закладі визначено упорядковану сукупність всіх технічних, організаційних та адміністративно-дозвільних процедур під час його створення і набуття навчальним продуктом готовності до використання навчальному процесі.

Встановлено, що завданнями технологізації є структурування технології через чітке визначення її етапів, а також послідовності їх виконання, деталізація кожного з етапів та забезпечення обґрунтування, наявності прикладів чи ілюстрування виконання окремих процедур суб’єктами розробки дистанційного курсу.

Технологія розробки дистанційних курсів представлена в дослідженні як сукупність шести етапів, які визначають її структуру. Цими етапами є реєстрація курсу, отримання його розробником прав адміністратора; створення структури курсу за темами і модулями; підготовка навчальних і методичних матеріалів до використання в дистанційному курсі; наповнення його модулів навчальними і методичними матеріалами; сертифікація дистанційного курсу; створення облікових записів користувачів.

Отримані результати дослідження дозволяють зробити висновок, що технологізація процесу розробки дистанційного курсу дозволяє вирішити той аспект проблеми дослідження, про який йшлося вище. Задля цього необхідно визначити етапи технології та їх послідовність, а також деталізувати ці етапи та навести приклади й проілюструвати їх реалізацію. У статті визначено й схарактеризовано шість етапів технології від реєстрації курсу до створення облікових записів користувачів.

Уперше визначено сутність, структуру і зміст технології розробки дистанційних навчальних курсів у вищій військовій школі

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
КУЧЕРЯВИЙ, А. О. (2018). ТЕХНОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗРОБКИ ДИСТАНЦІЙНИХ НАВЧАЛЬНИХ КУРСІВ У ВИЩОМУ ВІЙСЬКОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (2). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/2461
Розділ
Статті
Біографія автора

Андрій Олександрович КУЧЕРЯВИЙ, Військовий інститут Київського національного університету імені Тараса Шевченка

доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри військової психології та політології

Посилання

Технологія створення дистанційного курсу : Навчальний посібник / [В. Ю. Биков, В. Ф. Кухаренко, Н. Г. Сиротенко та ін.] ; за заг. ред. В. Ю. Бикова та В. Ф. Кухаренка. Киів: Міленіум, 2008. 324 с.

Андреев А. А., Солдаткин В. И. Дистанционное обучение: сущность, технология, организация. М.: Издательство МЭСИ, 2012. 196 с.

Вишнівський В. В., Гніденко М. П., Гайдур Г. І., Ільїн О. О. Організація дистанційного навчання. Створення електронних навчальних курсів та електронних тестів: навчальний посібник. Київ: ДУТ, 2014. 140 с.

Тверезовська Н. Т. Технологічні підходи до розробки педагогічного наповнення курсів дистанційного навчання. Вісник Національного університету оборони України, 2014. №4 (41). С. 111–116.

Герасимчук О. E-learning. Технології електронного навчання. URL: http://lutsk-ntu.com.ua/sites/default/files/1_gerasimchuk_tehnologiyi_elektr_navchannya.pdf

Осадча К. П., Осадчий В. В. Технології дистанційного навчання. Робота з Moodle 2.4: Навчальний посібник. Мелітополь: Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2014. 396 с.

Методичні вказівки до розробки дистанційних курсів в системі MOODLE / уклад.: О. М. Анісімов, Б.П. Бочаров, М. Ю. Воєводіна. Харків: ХНУМГ, 2014. 61 с.

Організація та використання технологій дистанційного навчання у Збройних Силах України : навч.-метод. посіб. / [С. Ю. Гогонянц, Р. А. Миколайчук, А. О. Кучерявий та ін.]; за заг. ред. С.М. Салкуцана. Київ: НУОУ, 2017. 124 с.