НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА ДОРОСЛИХ ЯК СКЛАДОВА КОНЦЕПЦІЇ «ОСВІТА ВПРОДОВЖ ВСЬОГО ЖИТТЯ»

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Тетяна Михайлівна БОРОВИК
Світлана Володимирівна УСТИЧЕНКО
Ліана Валеріївна КРАВЧЕНКО

Анотація

Проаналізовано еволюцію поняття «неформальна освіта» та викладено основні підходи до побудови системи неформальної освіти в США, Скандинавських та Європейських країнах. Визначено ключові компетентності фахівців у перспективі та зроблено спробу вибудувати логічну структуру взаємозв’язків видів освіти через побудову піраміди освітніх потреб.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
БОРОВИК, Т. М., УСТИЧЕНКО, С. В., & КРАВЧЕНКО, Л. В. (2020). НЕФОРМАЛЬНА ОСВІТА ДОРОСЛИХ ЯК СКЛАДОВА КОНЦЕПЦІЇ «ОСВІТА ВПРОДОВЖ ВСЬОГО ЖИТТЯ». Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/32-36
Розділ
Статті
Біографії авторів

Тетяна Михайлівна БОРОВИК, Черкаський державний бізнес-коледж

старша викладачка кафедри економіки, підприємництва та маркетингу

Світлана Володимирівна УСТИЧЕНКО, Черкаський державний бізнес-коледж

директорка Мовного центру «Lingua Hab»

Ліана Валеріївна КРАВЧЕНКО, Черкаський державний бізнес-коледж

викладачка кафедри економіки, підприємництва та маркетингу

Посилання

Про освіту. Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII, дата оновлення 16.01.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF#n12

Найголовніше для успішної кар’єри – комунікаційні навички та комп’ютерна грамотність. Microsoft Daily. URL: http://microsoftblog.com.ua/2016/05/ 31/naygolovnishe-dlya-uspishnoi-karieri/ (дата звернення 17.01.2020).

Платонова А. Неформальна освіта в культурі: довгострокові внески з високими відсотками. URL: https://life.pravda.com.ua/culture/2016/03/29/209983/ (дата звернення 20.01.2020).

Лук’янова Л. Б., Аніщенко О. В. Освіта дорослих: короткий термінологічний словник. Київ. Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2014. 108 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/7697/1/Словник_ Освіта дорослих.pdf (дата звернення 07.01.2020).

Боровик Т. М., Устиченко С.В. Неформальна освіта як складова освітньої парадигми сучасності. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. Черкаси, 2019. Вип. 4. С. 5–10.

Терьохіна Н.О. Теоретичні й методичні засади неформальної освіти дорослих: американський контекст. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2014, № 10(44). С. 203–209. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2014_ 10_27 (дата звернення 22.01.2020).

Огієнко О.І. Тенденції розвитку освіти дорослих у Скандинавських країнах (друга половина XX століття): автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.01. Київ: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, 2009. 44 с. URL: http://www.disslib.org/tendentsiyi-rozvytku-osvity-doroslykh-u-skandynavskykh-krayinakh.html (дата звернення 07.01.2020).

Павлик Н. П. Зарубіжний досвід організації неформальної освіти. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». Ніжин, 2016. Вип. 1. С. 264–273. URL: http://eprints.zu.edu.ua/23595/ (дата звернення 07.01.2020).

Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 р. № 800. дата оновлення 27.12.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF (дата звернення 02.01.2020).

Неформальна освіта в Україні, вимір можливос-тей: результати соціологічного дослідження. URL: http://www.dut.edu.ua/ua/news-1-0-7813-yak-transformuetsya-osvitniy-prostir-v-ukraini-rezultati-doslidzhen (дата звернення 05.01.2020).

Лазаренко О.О. Філософія освіти дорослих в контексті практичної парадигми пожиттєвого навчання: європейський приклад для України. Філософія освіти. Київ, 2011. Вип. 1–2(10). С. 255–265.