ТЬЮТОРСТВО ЯК ПЕДАГОГІЧНЕ ЯВИЩЕ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Узагальнено теоретичні основи тьюторської діяльності у закладах вищої освіти і сформульовано висновки щодо такої діяльності у закладах вищої освіти.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Малярчук О. Викладач в системі дистанційного навчання. URL: http://eprints.zu.edu.ua/6421/1 /09movvsd.pdf (дата звернення 01.04.18).
Сучану А. Тьютор: якісно нове особистіснопрофесійне призначення викладача-консультанта у вищому навчальному закладі. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/1709 (дата звернення 17.03.18).
Подпльота С.В. Тьюторство: історія і сучасність. Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Серія Педагогічні науки. 2017. Вип. 75(2). С. 65–69. URL:
http://ps.stateuniversity.ks.ua/file/issue_75/part_
/14.pdf (дата звернення 05.04.18).ISSN 2076-586X (Print), 2524-2660 (Online) Серія «Педагогічні науки». Випуск № 4.2019 16.
Пьянин В.С. Профессиональная подготовка бакалавров как тьюторов в условиях педагогического вуза для общеобразовательных учреждений: автореф. дис … канд. пед. наук. М., 2010. 26 с.
Профессия тьютор. URL: http://poprofessii.in.ua /tyutor, (дата звернення 23.03.19).
Громовий В. Індивідуальний педагогічний супровід учнів. Освіта.ua. 20.12.2007. URL: http://ru.osvita.ua/school/method/upbring/1240/ (дата звернення 23.03.19).
Allen V. Children as Teachers. Open University Press, 1976. 178 p.
Семеновська Л. Методичні аспекти реалізації тьюторського супроводу вивчення педагогічних дисциплін. Естетика й етика педагогічної дії. 2014. Вип. 8. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4492/1/Semenovska.pdf (дата звернення 04.04.18).
Тьюторство как новая профессия в образовании. Томск: Дельтаплан, 2001. 159 с.
Коневщинська О.Е. Формування ІКТ-компетентностей викладачів-тьюторів ресурсних центрів дистанційної освіти. URL: http://lib.iitta.gov.ua
/7606/2/1117-4042-1-PB.pdf (дата звернення 13.03.18).
Козько В.М. та ін. Тьюторіал як форма навчання лікарів на етапі післядипломної освіти. URL:
http://repo.knmu.edu.ua/bitstream/pdf (дата звернення 10.03.18).
Туркот Т.І. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Конкор, 2011. 628 с. URL:
http://uchebnikionline.ru/pedagogika/pedagogika_
vischoyi_shkoli_-_turkot_ti/pedagogika_vischoyi_shkoli_-_turkot_ti.htm, (дата звернення 10.03.18).
Ковальова Т.М. Кто такой «тьютор» и какова его роль в воспитании школьников? В чем специфика деятельности тьютора? Директор школы. М., 2011. №6. С. 23–29.
Ковалева Т.М, Кобыща Е.И., Попова (Смолик) С.Ю., Теров А.А., Чередилина М.Ю. Профессия «тьютор». Москва-Тверь: СКФ-офис, 2012. 246 с.
Черковська О.С., Сичов Р.О. Шлях від ментора до
помічника та мотиватора: перші результати тренінгів викладачів для проблемно-орієнтованого навчання в малих групах. URL: http://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/pdf (дата звернення 16.02.18).
Дем’яненко Н. Тьюторство у вищій школі. Освіта:
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик, 2016. №13/14 (6–13 квітня). С. 6.
Голубєва М.О., Жулківська А.М. Порівняльна характеристика діяльності куратора академічної групи українського ВНЗ і тьютора Британського університету. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/
bitstream/handle/123456789/2038/Holubieva_Por
ivnialna_kharakterystyka.pdf (дата звернення 10.03.2018).
Волченкова К. Тьюторское сопровождение как основа субъект-субъектных отношений тьютора и студента. Вестник ЮУрГУ. 2013. №3. С. 71–76.
Основы деятельности тьютора в системе дистанционного образования: спец. учеб. курс / С.А. Щенников, А.Г. Теслинов, А.Г. Чернявская, М.Я. Беньковский, А.А. Вербицкий, Е.Л. Гаврилова, А.Д. Ишков, Е.С. Комраков, Н.Г. Милорадова, М.В. Моисеева, А.М. Орел, Т.А. Сергеева. 2-е изд., испр. М.: Дрофа, 2006. 591 с.
Васюк О.В. Організаційна діяльність тьютора у закладах вищої освіти. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія. 2017. Вип. 277. С. 38-42. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ped_2017_277_8
(дата звернення 10.03.19).
Поперечна Л. Ю. Комунікативні здібності вчителя
як одна з важливих складових його професіограми. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2012. Вип. 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2012_1_14 (дата звернення 10.02.19).
Boud D. Implementing Student Self-assessment. Sydney II Higher Education Research and Development Society of Australia, 1996. 130 p.
Зарішняк І.М. Комунікативні аспекти взаємодії між тьютором і студентом. Філософські рефлексії сучасних світоглядних дискурсів: матер. Всеукр. наук.-практ. конф., 19–20 квітня 2019 р. / за ред. проф. В.Ю. Попова. Вінниця, 2019. С. 179–183.
Петрова І. Тьюторство в закладах вищої освіти:
порівняльний аналіз. Філософські рефлексії сучасних світоглядних дискурсів: матер. Всеукр. наук.-практ. конф., 19–20 квітня 2019 р. За ред. проф. В.Ю. Попова. Вінниця, 2019. С. 192–196.
Дем’яненко Н. Тьюторсьво – технологія супроводу
особистісно-професійного розвитку студентів: ретровитоки, актуалізація. URL: http://npu.edu.ua/!e-book/book/html/D/ispu_kiovst_Demyanenko/290.html (дата звернення 03.04.18).
Зарішняк І. М. Тьюторське заняття як альтернативний вид навчального заняття у ВНЗ України. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Вип. 39. Київ-Вінниця: Планер, 2014. С. 224-229.
Цимбалюк І. М. Психологія консультування та корекції: модульно-рейтинговий курс: навч. посіб. Київ: Професіонал, 2005. 656 с.