ФЕНОМЕН ОЛЕКСАНДРА ЗАХАРЕНКА: СУЧАСНИЙ КОНТЕКСТ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Проаналізовано феномен Авторської О.А. Захаренка школи с. Сахнівка Корсунь-Шевченківського району Черкаської області. Виокремлено ідеї О. Захаренка щодо взаємодії вчителя і учня; навчання без примусу; ідею досягнення поставленої мети; індивідуального і колективного підходів до діяльності учнів; творчого самоврядування; особистісного підходу до виховання; співпраці вчителів з батьками, громадськістю.
Досліджено авторська система педагогіки співробітництва, яка спирається на принципи гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості –дитини.
З’ясовано сутність продуктивних ідей цієї системи, таких як «педагогіка конкретної дії», «педагогіка трьох – учителя, батька, учня», «педагогіка родини – еліксир психічного й фізичного здоров’я дитини», «педагогіка вічної естафети поколінь – першоджерело формування патріотичних почуттів», «педагогіка доброти й щедрості людської душі», «педагогіка творення своїми руками добра на землі», «поспішаймо робити добро».
Розкрита система роботи Сахнівської школи, яка спиралась на урахування психологічних, фізіологічних та культурних особливостей розвитку дітей та їх практичному запровадженні в навчально-виховній роботі школи.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Захаренко О.А. Поспішаємо робити добро: Роздуми педагога-академіка про долю освіти і дитини, вчителя і родини, краю і Батьківщини / О.А. Захаренко. – Черкаси, 1997. – 28 с.
Захаренко С.О. Проблеми родинного виховання у творчій спадщині О.А. Захаренка: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Захаренко. – Київ, 2008. – 24 с.
Захаренко С.О. Формування духовних цінностей молоді у творчій спадщині О.А. Захаренка. Навч. посіб. / Захаренко С.О., Орлова Н.В. – Черкаси: Вид. від ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2006. – 252 с.
Сергеєва А. Він навчив нас любити життя // Надросся. – 2006.
Рябоконь Л. Творец Сахновского чуда // День. – 2007. – 1 февраля.
Захаренко, Мазурик С.М. Школа над Россю. – К.: Радянська школа, 1979. – 149 с.
Яковенко В. Великий учитель відбудеться скрізь // Освіта. – 2006. – 27 вересня.
Кирей Р. Учитель, людина, громадянин // Урядовий кур’єр. – 2007. – 7 лютого.
Орлова Н.В. Формування духовних цінностей дітей і молоді у творчій спадщині О.А. Захаренка: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Орлова. – Київ, 2008. – 24 с.
Побірченко Н.С. http://www.intellect-invest.org.ua/pedagog