A MODEL FOR DIALOGICAL COMPETENCE FOR DEVELOPMENT OF THE CONTEMPORARY PROFESSIONAL AND ORGANIZATION
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
The report presents an innovative model for dialogue created specifically to help managers acquire the necessary competence.
In a time where the business environment is constantly changing and the bargaining chip I information the knowledge and skills for dialogue is becoming a crucial factor for the success of every organization.
The presented model for dialogic competence creates an opportunity for a educational standard for the contemporary professionals in management. The standard as a system for knowledge and skills can be also used in the education of every type of professionals in the dialogic aspect.
The model is opening opportunities for further research of the types of contemporary organizations depending on the dialogical competence of the associates in the organization. This would probably reveal that the massive amount of information is not enough for the prosperity of the contemporary professionals and organizations
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Kamenova, D. (2014). Management dialogue. Dobrich: IUC (in Bulg.).
Kamenova, D., Stoyanova, S. (2014). Dialogue and professionalism in the contemporary organization. Network Journal of Belgorod State National Research University „Nauchnyiy rezultat“("Research results"). 12. Belgorod (in Engl.).
Kamenova, D., Yoveva, Y. (2014). Professionalism and dialogue in the context on the type of organization Dobrich: IUC (in Bulg.).
Kamenova, D., Gedinach V. (2014) Diological model of teaching students in management. Visnik Cherkaskogo Universitetu: Seriya Pedagogichni Nauki (Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences). 24 (317). 36-42. (in Engl.).
Kamenova D., Gedinach V. (2015). A study of certain basic competencies professional management among students. Network Journal of Belgorod State National Research University „Nauchnyiy rezultat“("Research results"). Belgorod (in Rus.).