Інтернаціоналізація вищої освіти: погляд англомовного суспільства

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Вікторія Миколаївна Солощенко

Анотація

Систематизовано й узагальнено погляди науковців англомовних держав на проблему інтернаціоналізації вищої освіти. Установлено, що першими дослідниками цієї проблеми на початку 80-х років ХХ століття були американські науковці Б. Бурн, а пізніше K. Клазек, Й. Тонкін, М. Харарі. Доведено, що подальшу інтерпретацію поняття «інтернаціоналізація вищої освіти» здійснювали дослідники з Австралії, Канади, Голландії та Великої Британії (К. Бек, М. Ван дер Венде, Д. Девіс) та ін.

Виокремлено етапи розвитку наукової думки щодо визначення сутності поняття «інтернаціоналізація вищої освіти». Установлено, що англомовні науковці конкретизують сутність цього поняття як процес запровадження міжнародного виміру в навчальні програми та організаційні структури вищих навчальних закладів. 

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Солощенко, В. М. (2017). Інтернаціоналізація вищої освіти: погляд англомовного суспільства. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br>Серія: "Педагогічні науки", (12). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1321
Розділ
Статті
Біографія автора

Вікторія Миколаївна Солощенко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

кандидат педагогічних наук, доцент,

завідувач кафедри теорії та практики романо-германських мов

Посилання

References

Burn, B. B. (1980). Expanding the International Dimension of Higher Education. San Francisco: Jossey-Bass (in Engl.)

De Wit, H. (19950. Strategies for Internationalization of Higher Education: a Comparative Study of Australia, Canada, Europe and the United States of America. (EAIE), 86–127. Amsterdam (in Engl.)

De Wit, H., & Knight J. (1981). Internationalization of Higher Education in the United States of America and Europe: A Historical, Comparative and Conceptual Analysis. Amsterdam: University of Amsterdam (in Engl.)

Ellingboe, B. J. (1998). Divisional Strategies to Internationalize a Campus Portrait: results, resistance, and recommendations from a Case Study at a U.S. University. American Council on Education (in Engl.)

Hanft, A. (2004). Grundbegriffe des Hochschulmanagements. Universität Verlag Webler (in Gem.)

Harari, M. (1989). Internationalization of Higher Education: Effecting Institutional Change in the Curriculum and Campus Ethos. Occasional Report Series on the Internationalization of Higher Education 1, Center for International Education. Long Beach: California State University (in Engl.)

Klasek, Ch., & Harari, M. (1992). Bridges to the Future: Strategies for Internationalizing Higher Education. Carbondale/Illinois: Association of International Education Administrators (in Engl.)

Knight, J., & H. de Wit. (1997). Internationalization of Higher Education in Asia Pacific Countries. European Association for International Education. (EAIE, Occasional Paper), 9. Amsterdam (in Engl.)

Knight, J. (199). Internationalization of Higher Education. Quality and Internationalization in Higher Education. Programmer on Institutional Management in Higher Education. Paris: OECD (in Engl.)

Mestenhauser, J. А. (1998). Internationalization of Higher education: a Cognitive Response to the Challenges of the Twenty-First Century. (International Education Forum),18/1,2, 1–8 (in Engl.)

Rahman, T., & Kopp, L. M. (1995). Administration of International Education. Illinois, Association of International Education. (in Engl.)

Rudzki, R. (1995). The strategic management of internationalization – towards a model of theory and practice. School of Education. University of Newcastle Upon Tyne (in Engl.)

Tonkin, Y., & Edwards, J. (1981). The world in the Curriculum: Curricular Strategies for the Twenty-first Century. Change Magazine Press. New York (in Engl.)

Wende, van der. M. (1997). An Innovation Perspective on Internationalization of Higher Education Institutionalization: The Critical Phase. Journal of Studies in International Education [Council on International Education Exchange], 3/1, 3–14 (in Engl.)