РЕЗУЛЬТАТИ ФОРМУВАЛЬНОГО ЕТАПУ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ ЩОДО РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ СИСТЕМИ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Представлено результати статистичного опрацювання даних формувального етапу педагогічного експерименту, зокрема наведено емпіричні дані щодо рівнів (низький, задовільний, достатній, високий) розвиненості інформаційно-комунікаційної компетентності (ІКК) викладачів СВО за її компонентами – ціннісно-мотиваційним, інтелектуальним, праксеологічним, інформаційно-технологічним і суб’єктним. Діагностування здійснювалося за допомогою розробленого діагностичного інструментарію, зокрема розроблено: анкетування; тестування; квазіпрофесійні (професійні) теоретичні (практичні) завдання які погоджені з групою експертів. Отримані результати були представлені чотирма рівнями (низький, задовільний, достатній, високий), що відповідало визначеним рівням розвиненості ІКК викладачів системи військової освіти. Аналіз результатів її розвиненості показує, що кількість викладачів з достатнім рівнем розвиненості ІКК зросла на 32,51% (108 викладачів), високим – на 28,21% (95 викладачів). Водночас, зменшилась кількість викладачів із низьким рівнем розвиненості ІКК на 42,47% (142 викладача), задовільний – на 18,25% (61 викладача). Отже, аналіз результатів формувального етапу педагогічного експерименту підтвердив якісні зміни числових значень відповідних показників та рівнів розвиненості ІКК викладачів СВО. Зіставлені результати емпіричних даних свідчать про ефективність впровадження в освітній процес на курсах підвищення кваліфікації професійно-орієнтованої моделі та методики розвитку ІКК викладачів системи військової освіти у процесі дистанційного навчання. У зв’язку з цим, наукова гіпотеза H1 підтверджується, а H0 спростовується.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Kyva V.Y. The development of information and communication competence of teachers of the system of military education as a methodological problem. Adaptive management: theory and practice. Series Pedagogy, 2018. №5(9), pp. 1–20. Retrieved from https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/20/17.
Ferrari, A. Digital competence in practice: An analysis of frameworks, 2012. 95 p.
Porlán G., Isabel, et al. Competencias del profesorado universitario en relación al uso de tecnologías de la información y comunicación: análisis de la situación en España y propuesta de un modelo de formación, 2011. 598 p.
Mon E., Cervera G., M. La competencia digital de los estudiantes universitarios: Definición conceptual y análisis de cinco instrumentos para su evaluación, 2012. 65 p.
Rada L., V. La competència digital a la Universitat (Doctoral dissertation, Universitat d'Andorra), 2013. 313 p.
Krumsvik, R.J. Digital competence in the Norwegian teacher education and schools. Högre utbildning, 1(1), 2011. pp. 39-51.
Schneckenberg D., & Wildt J. Understanding the concept of ecompetence for academic staff. The challenge of ecompetence in academic staff development, 2006. pp. 29-35.
Carrera X., & Coiduras R.J.L. Identificación de la competencia digital del profesor universitario: un estudio exploratorio en el ámbito de las Ciencias Sociales. Red-U: Revista de docencia universitaria, 2012, vol. 10, num. 2, 2012. pp. 273-298.
Ягупов В.В., Кива В.Ю. Критерії та показники діагностування розвиненості інформаційно-комунікаційної компетентності викладачів систе-ми військової освіти. Інформаційні технології і засоби навчання: теорія, методика і практика використання ІКТ в освіті, 2019. Том 71, № 3. С. 248–266. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index. php/itlt/article/view/2916.
Dixon W.J., Mood A.M. A method for obtaining and analyzing sensitivity data. Journal of the American Statistical Association, 1948. № 43(241). P. 109–126.
Таблиці функцій та критичних точок розподілів. Розділи: Теорія ймовірностей. Математична статистика. Математичні методи в психології. Укладач: М. М. Горонескуль. Харків: УЦЗУ, 2009. 90 с.