РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ЕКОНОМІКИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Інна Іванівна ХАРЧЕНКО
Ольга Миколаївна УДОВИЧЕНКО

Анотація

Статтю присвячено розкриттю практичних аспектів формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки. У країнах із розвинутими освітніми системами становлення та розвиток професійної культури фахівця пов’язують передусім із формуванням комунікативної культури, яка відображає не лише досконале володіння мовою на вербальному й невербальному рівнях, а й здатність спілкуватися, дотримуючись певних морально етичних норм з урахуванням психологічних особливостей співрозмовника. З огляду на це культуру професійної комунікації доцільно розглядати як одну з головних компонент професійної культури фахівців. Тому є потреба розробити та експериментально обґрунтувати модель формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки у ЗВО під час вивчення фахових дисциплін з опорою на цифрові технології. Мета статті – представити кількісний та якісний аналіз результатів формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки у ЗВО у процесі професійної підготовки з опорою на цифрові технології. Формувальний етап педагогічного експерименту здійснювався протягом 2017–2019 рр. При цьому досліджувалася взаємодія компонентів моделі формування культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки для доведення її ефективності. Під час визначення рівнів сформованості культури професійної комунікації майбутніх фахівців з економіки у ЗВО у процесі професійної підготовки ми спиралися на такі показники, як рівень мотивації та особистісно ціннісне ставлення (ціннісно мотиваційний критерій), обсяг знань (когнітивний критерій), рівень мовної та мовленнєвої підготовленості (діяльнісний критерій), рівень самоаналізу і знання основ професійного спілкування та психології спілкування (поведінково-мовленнєвий критерій).

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
ХАРЧЕНКО, І. І., & УДОВИЧЕНКО, О. М. (2020). РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ЕКОНОМІКИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (1). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/146-150
Розділ
Статті
Біографії авторів

Інна Іванівна ХАРЧЕНКО, Сумський національний аграрний університет

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри державно правових дисциплін та українознавства

Ольга Миколаївна УДОВИЧЕНКО, Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри інформатики

Посилання

A Memorandum on Lifelong Learning. Commission of the european communities. URL: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. URL: http://www.britishcouncil.org.ua

Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII (у ред. від 16.01.2020 № 392-IX). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19

Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII. (у ред. від 16.01.2020 № 392-IX) URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1389899592029395

Про невідкладні заходи щодо зміцнення держав-ного статусу української мови та сприяння ство-ренню єдиного культурного простору України: Указ Президента України від 31.05.2018 №156/2018. URL: https://www.president.gov.ua/ documents/1562018-24258

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: Указ Президента України від 25.06.2013 р. № 344/2013. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013

Лук’янова Л.Б. Концепція освіти дорослих в Україні. Ніжин: Лисенко М.М., 2011. 24 с.

Про професійний розвиток працівників: Закон України від 12.01.2012 р. № 4312-VI (у ред. на-казу від 27.12.2019 № 341-IX). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4312-17

Лісовий М.І. Формування професійного мовлення майбутніх мед. працівників у вищих медичних навчальних закладах: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Вінниця: Вінниц. держ. пед. ун-т. імені Михайла Коцюбинського, 2006. 192 с.

Назаренко Н.С. Формування комунікативної компетентності майбутніх документознавців у процесі вивчення гуманітарних дисциплін: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Київ: Київський національний лінгвістичний університет, 2008. 259 с.

Чорній В.Я. Формування готовності до професій-ного спілкування майбутніх фахівців фінансово економічної сфери: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Тернопіль: Тернопільський нац. пед. ун т ім. Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2011. 324 с.

Черевко В.П. Формування комунікативної компетентності майбутнього менеджера у процесі професійної підготовки: автореф. дис. … канд. пед. наук: 19.00.07. Київ: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2001. 30 с.

Ярощук І.Д. Підготовка майбутніх економістів до професійного спілкування у процесі вивчення гуманітарних дисциплін: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04.Тернопіль: Тернопільський нац. пед. ун т ім. В. Гнатюка, 2010. 22 с.

Харченко И.И. Формирование коммуникативной компетентности студентов аграрного вуза инно-вационными средствами. Сборник научных тру-дов «Инновации в науке». Часть ІІ. Новосибирск: изд. «СибАК», 2013. С. 53–59.