СЕРЕДОВИЩЕ КОЛЕДЖУ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто й уточнено сутність понять «середовище», «освітнє середовище». Автором на основі аналізу наукових поглядів щодо сутності категорії «середовище» констатовано, що для сучасної науки властива диференціація середовища на зовнішнє й внутрішнє, природне і соціальне. Акцентовано на вивченні питання організації освітнього середовища в межах здоров’язбережувального підходу, серед основних напрямів якого виокремлено розроблення різних педагогічних моделей здоров’язбереження особистості в освітньому процесі. Висвітлено характеристики освітнього середовища педагогічного коледжу як соціального інституту, на основі чого вибудовано систему функцій, що актуалізують ресурси педагогічного коледжу, та сформульовано низку вимог, що визначають завдання підготовки майбутніх педагогічних кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовки викладачів педагогічного коледжу з позиції здоров’язбереження.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Абаев А. М. Здоровьесберегающий поход к изучению и формированию образовательной среды / А. М. Абаев // Педагогика. – 2012. – № 3. – С. 37–41.
Андреева Г. М. Психология социального познания / Г. М. Андреева. – Москва : Аспект Пресс, 2005. – 303 с.
Бим-Бад Б. М. Образование в контексте социализации / Б. М. Бим-Бад, А. В. Петровский // Педагогика. – 1996. – № 1. – С. 3–8.
Ильчиков М. З. Социология воспитания / М. З. Ильчиков, Б. А. Смирнов. – Москва : Гардарики, 1996. – 111 с.
Кузнецова Т. В. Оптимизация развития личности ребенка в условиях социально-культурной среды : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. В. Кузнецова. – Москва, 1999. –154 с.
Литвиненко С. А. Дитина і середовище : проблеми взаємодії // Гуманітарний вісник Переяслав-Хмельницького державного педагогічного університету імені Г. Сковороди : Науково-теоретичний часопис / С. А. Литвиненко, В. М. Ямницький. – Переяслав-Хмельницький, 2003. – С. 215–220.
Психолого-педагогический словарь для учителей и руководителей общеобразовательных учреждений / [авт.-сост. В. А. Мижериков]. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1998. – 544 с.
Федорченко Т. Є. Профілактика девіантної поведінки школярів в умовах соціокультурного середовища : соціально-педагогічний аспект : монографія / Т. Є. Федорченко. – Черкаси : ФОП Чабаненко Ю.А, 2009. – 488 с.
Ясвин В. А. Образовательная среда : от моделирования к проектированию / В. А. Ясвин. – Москва : Смысл, 2001. – 365 с.