СУТНІСТЬ КАТЕГОРІЇ СОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНА ЗРІЛІСТЬ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті вказується важливість формування соціально-професійної зрілості учнів професійно-технічних навчальних закладів, оскільки вони не завжди підготовлені до реалій життя. Соціально-професійна зрілість учня аналізується через розкриття понять «зрілість», «соціальна зрілість» та «професійна зрілість». Під соціально-професійною зрілістю ми розуміємо якість особистості учня, що характеризується прийняттям та засвоєнням соціальних та професійних норм і принципів, відповідальним ставленням до своїх майбутніх професійних обов’язків та активною участю у практичній діяльності.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Соціолого-педагогічний словник / За загальною ред. В.В. Радула, вид. 2-ге. – Харків: Мачулін, 2015. – 444 с.
Психология. Словарь / Под общ. ред. А.В. Петровского, М.Г.Ярошевского. – 2-е изд., испр. и доп. М.: Политиздат, 1990. – 494 с.
Реан А.А. Акмеология личности / А.А. Реан // Психологический журнал, 2000. – Т.21. – №3. – С. 88-95.
Максимова В.Н. Зрелость как акмеологический критерий развития растущего человека / В.Н. Максимова // Мир психологи, 2002, №3 (31). – С. 239-245.
Оллпорт Гордон Личность в психологии / Гордон Оллпорт – М.: «КСП+», 1998. – 345 с.
Яворська Г.Х. Соціально-професійна зрілість курсантів вищих закладів освіти МВС України : [моногр.] / Г.Х. Яворська. – Одеса : ПЛАСКЕ ЗАТ, 2005. – 408 с.
Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. / К.А. Абульханова-Славская – М. : Мисль, 1991.– 299 с.
Сафин В.Ф. Психология самоопределения личности: Учеб. пособие. / В.Ф. Сафин – Свердловск, 1986. – 142 с.
Штепа О.С. Пропріум особистості // Практична психологія та соціальна робота. – 2004. № 2. – С. 26-34.
Поліщук С.П. Психологічні умови розвитку соціальної зрілості учнів вищого професійного училища. Дис. … канд. психол. наук.: 19.00.07 – «Педагогічна та вікова психологія» / С.П. Поліщук – Київ, 2007. – 201 с.
Фельдштейн Д.И. Социализация и индивидуализация – содержание социального взросления и социально-психологической реализации детства // Мир психологии. – 1998. – №1. – С. 5-11.
Ремшмидт X. Психология взросления // Подросток и семья / Х. Ремшмидт – Самара: Издат. Дом «БАХРАХ-М», 2002. - С. 258-265.
Коган Л.Н. О понятии «социальная зрелость» / Л.Н. Коган // Формирование социальной и профессиональной зрелости студентов. - Свердловск, 1985. – С. 3-12.
Радул В.В. Соціально-педагогічна зрілість: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів/ В.В. Радул. – К., 2001. – 202 с.
Лебедик Н.П. Роль учебных занятий в становлении социальной зрелости личности / Н.П. Лебедик // Педагогическое образование, М.: МГПИ, 1991.– №4. – С. 118-123.
Камєнєва Л.В. Роль сенсожиттєвих орієнтацій у досягненні професійної зрілості професіонала / Л.В. Камєнєва // Психологічні перспективи. Спеціальний випуск. Становлення особистості як суб’єкта життєвого шляху. Т.3 – Київ, 2011. – С. 30-36.
Емельянова М. А. Становление профессиональной зрелости социального педагога в образовательном процессе вуза : дисс. … д-ра пед. наук : 13.00.08 «Теория и методика профессионального образования» / М. А. Емельянова. – Оренбург, 2004. – 378 с.
Бодров В.А. Психология профессиональной пригодности: учеб. пособие для вузов / В.А. Бодров. –М.: ПЕР СЭ, 2001. – 511 с.
Ганжа О.В. Соціально-професійназрілість майбутнього вчителя історії: навчальний посбник / О.В. Ганжа. – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2011. – 78 с.
Хмуринська Т.О. Формування соціально-професійної зрілості майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах. Дис. … канд. пед. наук.: 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти / Тетяна Олександрівна Хмуринська – Тернопіль, 2013. – 297 с.