ГУМАНІСТИЧНА ПАРАДИГМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ірина Анатоліївна Малишевська

Анотація

Стаття присвячена теоретичному аналізу соціально-гуманістичної функції інклюзивної освіти, в основу якої покладена ідеологія, що виключає будь-яку дискримінацію дітей і забезпечує рівне ставлення до усіх, створюючи особливі умови для дітей, які мають особливі освітні потреби. Сьогодні вітчизняна система освіти під впливом світових гуманістичних вимог перебуває у стані реформування, яке обумовлене соціально-економічними, політичними і духовно-культурними перетвореннями в оновленому суспільстві. Дослідження проблем інклюзивної освіти у світлі сучасних демократичних перетворень у країні потребує аналізу її філософії та гносеології, емпіричного досвіду її розвитку і впровадження, усвідомлення її актуальності і надзвичайності як соціально-гуманістичної парадигми. Вивчення, узагальнення та усвідомлення світового і вітчизняного досвіду дозволить розв’язати усі сумніви у необхідності навчання дітей з особливими освітніми потребами на гуманістичних засадах, акумулювати різні підходи, механізми і технології інтеграційних освітніх процесів сьогодення, виокремити недоліки і намітити перспективні шляхи розвитку інклюзивної освіти в Україні.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Малишевська, І. А. (2017). ГУМАНІСТИЧНА ПАРАДИГМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (3). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1699
Розділ
Статті
Біографія автора

Ірина Анатоліївна Малишевська, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри корекційної педагогіки та психології

Посилання

Колупаєва А. А. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі / А. А. Колупаєва // Особлива дитина : навчання і виховання. – 2014. – №3 (71). – С. 7–13.

Шпек О. Люди с умственной отсталостью: Обучение и воспитание / О. Шпек. – М. : Академия, 2004. – 432 с.

Інвалідність та суспільство : навчально-методичний посібник / Л. Ю. Байда, О. В. Красюкова-Еннс, В. О. Азін [та ін.] ; за заг. редакцією Л. Ю. Байди, О. В. Красюкової-Еннс. – К. : Канадський центр вивчення інвалідності; ВГСПО «Національна Асамблея інвалідів України», 2012. – 216 с.

Засенко В. Діти з особливими потребами : пріоритетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина : навчання і виховання. – 2014. – №3 (71). – С. 20–29.

Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі : практичний посібник : пер з англ. / Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девід Харві. – К. : СПД-ФО Парашин І. С., 2010. – 296 с.

Педагогика и психология инклюзивного образования : учебное пособие / Д. З. Ахметова, З. Г. Нигматов, Т. А. Челнокова, Г. В. Юсупова [и др.]; под ред. Д. З. Ахметовой. – Казань : Изд-во «Познание» Института экономики, управления и права, 2013. – 204 с.

Саламанская декларация о принципах, политике и практической деятельности в сфере образования лиц с особыми потребностями (принята Всемирной конференцией по образованию лиц с особыми потребностями: доступ и качество, Саламанка, Испания, 7–10 июня 1994 г.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://www.notabene.ru/ down_syndrome/Rus/declarat.html>.

Холостова Е. И. Социальная реабилитация : учебное пособие / Е. И. Холостова, Н. Ф. Дементьева. – М. : Издательско-торговая корпораци я «Дашков и К°», 2006. – 340 с.

Мифы об инклюзивных школах [Електронний ресурс]. – Режим доступу : <http://kelechek.kg/ru/professionals/ mify_inclusivnyh_shkolah>.

Инклюзивное сознание [Електронний ресурс]. – Режим доступу : <http://www.cablook.com/mixlook/ inklyuzivnoe-soznanie>.