ГУМАНІСТИЧНА ПАРАДИГМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Стаття присвячена теоретичному аналізу соціально-гуманістичної функції інклюзивної освіти, в основу якої покладена ідеологія, що виключає будь-яку дискримінацію дітей і забезпечує рівне ставлення до усіх, створюючи особливі умови для дітей, які мають особливі освітні потреби. Сьогодні вітчизняна система освіти під впливом світових гуманістичних вимог перебуває у стані реформування, яке обумовлене соціально-економічними, політичними і духовно-культурними перетвореннями в оновленому суспільстві. Дослідження проблем інклюзивної освіти у світлі сучасних демократичних перетворень у країні потребує аналізу її філософії та гносеології, емпіричного досвіду її розвитку і впровадження, усвідомлення її актуальності і надзвичайності як соціально-гуманістичної парадигми. Вивчення, узагальнення та усвідомлення світового і вітчизняного досвіду дозволить розв’язати усі сумніви у необхідності навчання дітей з особливими освітніми потребами на гуманістичних засадах, акумулювати різні підходи, механізми і технології інтеграційних освітніх процесів сьогодення, виокремити недоліки і намітити перспективні шляхи розвитку інклюзивної освіти в Україні.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Колупаєва А. А. Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі / А. А. Колупаєва // Особлива дитина : навчання і виховання. – 2014. – №3 (71). – С. 7–13.
Шпек О. Люди с умственной отсталостью: Обучение и воспитание / О. Шпек. – М. : Академия, 2004. – 432 с.
Інвалідність та суспільство : навчально-методичний посібник / Л. Ю. Байда, О. В. Красюкова-Еннс, В. О. Азін [та ін.] ; за заг. редакцією Л. Ю. Байди, О. В. Красюкової-Еннс. – К. : Канадський центр вивчення інвалідності; ВГСПО «Національна Асамблея інвалідів України», 2012. – 216 с.
Засенко В. Діти з особливими потребами : пріоритетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина : навчання і виховання. – 2014. – №3 (71). – С. 20–29.
Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі : практичний посібник : пер з англ. / Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девід Харві. – К. : СПД-ФО Парашин І. С., 2010. – 296 с.
Педагогика и психология инклюзивного образования : учебное пособие / Д. З. Ахметова, З. Г. Нигматов, Т. А. Челнокова, Г. В. Юсупова [и др.]; под ред. Д. З. Ахметовой. – Казань : Изд-во «Познание» Института экономики, управления и права, 2013. – 204 с.
Саламанская декларация о принципах, политике и практической деятельности в сфере образования лиц с особыми потребностями (принята Всемирной конференцией по образованию лиц с особыми потребностями: доступ и качество, Саламанка, Испания, 7–10 июня 1994 г.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://www.notabene.ru/ down_syndrome/Rus/declarat.html>.
Холостова Е. И. Социальная реабилитация : учебное пособие / Е. И. Холостова, Н. Ф. Дементьева. – М. : Издательско-торговая корпораци я «Дашков и К°», 2006. – 340 с.
Мифы об инклюзивных школах [Електронний ресурс]. – Режим доступу : <http://kelechek.kg/ru/professionals/ mify_inclusivnyh_shkolah>.
Инклюзивное сознание [Електронний ресурс]. – Режим доступу : <http://www.cablook.com/mixlook/ inklyuzivnoe-soznanie>.