ЛІНГВОДИДАКТИЧНА ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ДІЯЛЬНОСНОЇ (СТРАТЕГІЧНОЇ) КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Статтю присвячено лінгводидактичній проблемі формування діяльнісної (стратегічної) компетентності учнів загальноосвітньої середньої школи на уроках української мови. Діяльнісна (стратегічна) компетентність розглядається як різновид комунікативної і являє собою здатність особистості учня реалізувати в процесі спілкування вербальні й невербальні засоби відповідно до поставленої мети та визначених нею комунікативних стратегій. Важливими її складниками є організаційно-контрольні, загально-пізнавальні, творчі та етико-етичні вміння. Робиться висновок, що діяльнісна (стратегічна) компетентність є провідним складником, різновидом комунікативної компетентності й становить собою здатність особистості учня реалізовувати у процесі спілкування вербальні й невербальні засоби відповідно до поставленої мети та визначених нею комунікативних стратегій.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бібік Н. Компетентнісний підхід у презентації освітніх закладів і школах першого ступеня : теорія і практика: Зб. наук. праць Переяслав-Хмельницього держ. пед. ун-ту ім. Григорія Сковороди / Н. Бібік. – 2004. – Випуск 10. – 196 с.
Життєва компетентність особистості / [за ред. І. Єрмакова та ін.] – К.: Богдана, 2003. – 520 с.
Остапенко Н. М. Понятійно-термінологічні проблеми розмежування категорій «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід до навчання» у лінгводидактиці вищої школи / Н. М. Остапенко // Вісник Черкаського університету – Черкаси, 2007. – Вип. 101. – С. 24-32.
Савченко О. Я. Дидактика середньої школи: підручник для студентів педагогічних навчальних закладів /
О. Я. Савченко. – К.: Генеза, 1999. – 368 с.
Столяр З. В. Формування комунікативної компетентності у студентів філологічних спеціальностей у процесі вивчення синтаксису / З. В. Столяр. – автореф. канд. дис. – К., 2015. – 20 с.
Токарева Н. М. Формування навичок репродуктивного мислення учнів 5 – 9 класів / Н. М. Токарева // Педагогіка і психологія . – 1997. – №1. – С. 49–53.
Українська мова : програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–12 класи / [Г. Т. Шелехова, В. І. Тихоша, А. М. Корольчук, В. І. Новосьолова, Я. І. Остаф]; за ред. Л. В. Скуратівського. – К. : Ірпінь, 2005. – 176 с.