ЕВОЛЮЦІЯ ЯВИЩА ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ НЕГРАМОТНОСТІ ДОРОСЛИХ У ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті прослідковано розвиток функціональної неграмотності дорослих у деяких педагогічних дослідженнях. З’ясовано, що від початку ХХ ст. повна неграмотність дорослих трансформувалася у функціональну неграмотність, тобто у неспроможність дорослої особи повноцінно функціонувати у соціумі. З’явилося поняття «андрагогіка», яке почало визначати принципи та методи навчання дорослих на відміну від педагогіки як науки про навчання дітей. Показано, що у промислово розвинутих країнах світу виникли нові поняття про грамотність та засади навчання дорослих, а також занепокоєння низьким рівнем освіти громадян, який в перспективі може призвести до загрози існуванню націй. Відмічена увага науковців-андрагогів до зниження рівня грамотності населення через наплив іммігрантів та проблеми їхньої маргіналізації та криміналізації через проблеми із соціалізацією та навчанням у країнах, що їх приймають.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
International Handbook of Adult Education / World Association for Adult Education. – London: Butler & Tanner Ltd., 1929. – 476 p.
Knowles M. S. The adult learner: A neglected species / Malcolm S. Knowles. – Houston: Gulf Publishing Company, 1990. – 292 р.
Shor I. Critical Teaching and Everyday Life / Ira Shor. – Chicago: University Of Chicago Press, 1987. – 286 p.
Lukin A. The Numeracy Handbook: a resource for literacy and numeracy teachers / Annabelle Lukin, Linda Ross. – Sydney: Adult Migrant Education Service, 1997. – 126 p.
McGuirk J. Adult literacy and numeracy practices 2001: a national snapshot / Jenny McGuirk. – Sydney: TAFE NSW Access Division, 2001. – 145 p.
Hirsch E.D. Cultural Literacy: What Every American Needs to Know / E.D. Hirsch, Joseph F. Kett, James S. Trefil. – N.Y.: Vintage Books, 1988. – 272 p.
Goffinet S.-A. Analphabétisme fonctionnel en Belgique / Sylvie-Anne Goffinet, Dirk Van Damme. – Bruxelles: Fondation Roi Baudouin, 1990. – 190 p.
Manço A. A. Turcs en Europe. L'heure de l'élargissement / Altay A. Manço. – Paris: L’Harmattan, 2006. – 129 p.
Bousetta H. Muslims in the EU: Cities Report: Belgium / H. Bousetta, L. A. Bernes. – Hamburg: Open Society Institute, 2007. – 74 p.
Mertens S. Digital citizenship among ethnic minorities in Brussels / Stefan Mertens // Pluralism, inclusion and citizenship, 16–18 november, 2007. – Salzburg, 2007. – 9 p.