ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРОЛОГІЯ У СТРУКТУРІ ГУМАНІТАРНОГО ЗНАННЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті здійснено теоретичне узагальнення проблеми взаємозв’язку, взаємовпливу феноменів культури та освіти, обґрунтування доцільності врахування культуроцентризму в гуманітарному знанні та педагогічному зокрема, розкриття відповідності процесів стратегічного планування актуальних освітніх парадигм із соціологічним і культурологічним визначенням мети освітнього процесу. Сьогодні здійснюються численні спроби теоретично виявити особливості взаємозв’язку культури, освіти і соціуму. Перспектива розвитку гуманітарної науки ХХІ ст. пов’язана із вирішенням завдання оцінки значення культури у процесі реалізації освітнього плану людства. Тим самим культура організовує соціум і підтримує його розвиток своїми ідеалами. У результаті постає можливість сформулювати закон соціально-культурної рефлексії: культура формує соціум, а соціум у відповідь забезпечує культурі можливість саморуху і саморозвитку. Відношення між системою культури і системою соціуму будується через систему освіти. Дослідженням механізмів та закономірностей функціонування цього процесу являють собою предмет педагогічної культурології. Рівні педагогічної культурології: на рівні фундаментальних завдань – це обґрунтування освіти як феномену культури, виявлення морфології освітньої сфери як підсистеми культури; на рівні антропологічних завдань – виявлення еволюції людського знання у всіх культурно-освітніх середовищах. На рівні прикладних завдань – розробка технології модернізації освітньої сфери у відповідності із закономірностями культурної еволюції і сучасного культурного етапу.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бенин В. Л. Педагогическая культурология: курс лекций В. Л. Бенин. – Уфа: БГПУ, 2004. – 67 с.
Бирженюк Г. М. Педагогика постижения культуры Бирженюк Г. М. Педагогика. – 2012. – № 2. – С. 116-121.
Богуцький Ю. П. Стан та перспективи розвитку культури в Україні / Юрій Богуцький. –К. : ДАКККіМ, 2004. – 145 с.
Видт И. Е. Образование как феномен культуры: эволюция образовательных моделей в историкокультурном пространстве: дис. д-ра пед. наук. – Тюмень, 2003. – 198 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Видання друге, доповнене й виправлене С. У. Гончаренко. – Рівне : Волинські обереги, 2011. – 552 с.
Жукова Е. Д. «Культурология образования» и «педагогичсекая культурология»: поиск идентичности Жукова Е. Д. Современный универрситет: теория и практика. – Режим доступу: lib.herzen.spb.ru/text/zhukova_1_13_27_31.pdf
Жукова Е. Д. Педагогическая культурология в структуре культурологического знания Жукова Елена Дмитриевна. Режим доступу: www.culturalnet.ru/…g_files/Zhukova_V_4congress.doc
Кармин А. С. Основы культурологи. Морфология культуры Кармин А. С. – М. : Изд-во «Экзамен», 2002. – 544 с.
Свідзінський А. В. Самоорганізація і культура / А. В. Свідзінський. – К. : Вид-во ім. Олени Телеги, 1999. – 288 с.
Стьопкін В. Культура В. Стьопкін Психологія і суспільство. – 2015. – № 1. – С. 16-25.
Тарасова М. В. Образовательная реализация идеалов культуры в системе социума Тарасова М. В., Кудашов В. И. Философия образования. – 2014 – № 6. – С. 94-105.
Українська культура: лекції за редакцією Дмитра Антоновича Пам’ятки історичної думки України. – Київ, 1993. – 183 с.
Фурман А. Соціальна культура Фурман А., Морщакова О. Психологія і суспільство. – 2015. – № 1 – С. 26 – 36.