КОНЦЕПЦІЯ РІВНОСТІ ОСВІТНІХ ШАНСІВ В ЯПОНСЬКІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олена Анатоліївна БОЧАРОВА

Анотація

Автор представляє дві теоретичні концепції рівності шансів Torstena Huséna: меритократичну і егалітарну в японській освітній політиці починаючи від 40-х років ХХ ст. і до теперішнього часу. Зміст першої полягає у тому, що всі учні повинні мати шанс для розвитку своїх здібностей і інтересів. З меритократичної точки зору успіх або шкільна поразка залежать виключно від зусиль і заслуг конкретного учня, що є прикладом селекції. Друга наголошує на тому, що завданням шкільної освіти є: надання однакових освітніх можливостей всім учням; ліквідація селекції учнів; «цілісність» освітньої системи, а також створення оптимальних можливостей для повноцінного розвитку індивідуальних здібностей дітей і молоді. У статті зроблено спробу визначення чинників, що призводять до змін в освіті.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
БОЧАРОВА, О. А. (2017). КОНЦЕПЦІЯ РІВНОСТІ ОСВІТНІХ ШАНСІВ В ЯПОНСЬКІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИ. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.<Br> Серія: "Педагогічні науки", (10). вилучено із https://ped-ejournal.cdu.edu.ua/article/view/1804
Розділ
Статті
Біографія автора

Олена Анатоліївна БОЧАРОВА, Краківська Академія імені Анджея Фрича Моджевського

доктор педагогічних наук, доцент, професор факультету психології і гуманітарних наук

Посилання

Buchner-Jeziorska A. O równości i sprawiedliwości społecznej / А. Buchner-Jeziorska // Studia Socjologiczne. – 1984. – nr 1. – S. 179–184.

Cylkowska-Nowak M. Refleksja teoretyczna nad problemem równości – egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych // M. Cylkowska-Nowak M. / Edukacja, moralność, sfera publiczna : materiały z VI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego PTP / red. nauk. J. Rutkowiak, D. Kubinowski, M. Nowak. – Lublin : Oficyna Wydaw. «Verba», 2007. – S. 357–364.

Cylkowska-Nowak M. Równość możliwości w edukacji japońskiej – kontynuacja i zmiana / M. Cylkowska-Nowak // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. – 2009. – nr 1. – S. 55–66.

Cylkowska-Nowak M. Szkolnictwo wyższe w Japonii – między elitaryzmem a umasowieniem / M. Cylkowska-Nowak // Ruch Pedagogiczny. – 2011. – nr 3–4. – S. 85–102.

Cylkowska-Nowak M. Wybór szkoły w Japonii – uwarunkowania polityczne i społeczne a polityka oświatowa / M. Cylkowska-Nowak // Edukacja. – 2008. – nr 2. – S. 74–84.

Cylkowska-Nowak M. Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii // W: Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik, Bogusław Śliwerski. – Kraków : Oficyna Wydaw. «Impuls», 2010. – S. 175–194.

Cylkowska-Nowak М. Społeczne funkcje szkolnictwa w Japonii i Stanach Zjednoczonych / M. Cylkowska-Nowak // Studium z pedagogiki porównawczej. – Wydawnictwo «Edytor», Poznań–Toruń, 2000. – S. 189–210.

Duke B.C. Statistical trends in postwar Japanese education / В.С. Duke // Comparative Education Review. – T. 19. – nr 2. – The University of Chicago, 1975. – S. 258.

Edukacja w Japonii [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://miedzykulturowa.org.pl/czytelnia/artykuly/edukacja-w-japonii/

Goodman R. The why, what and how of educational reform in Japan [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.daiwa-foundation.org.uk/_pdf/Sem65.pdf.

Husén T. Social Background and Educational Carter: research perspectives on equality of edu-cational opportunity / T. Husén // Centre for Educational Research and Innovation – Paris : OECD, 1972. – 183 p.

Prime Minister’s Commission on Japan’s Goals in the Twenty-First Century, 1999, The frontier within:individual empowerment and better governance in the new millennium, The Cabinet Office of Japan, Tokyo [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.kantei.go.jp/jp/21century/report/htmls/index.html.