РОЗВИТОК ВІЗУАЛЬНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ СКРАЙБІНГУ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Розглянуто шляхи застосування скрайбінгу як засобу розвитку візуального мислення майбутніх учителів початкової школи. Здійснено теоретичний аналіз понять «візуальне мислення», «візуалізація», «скрайбінг». З’ясовано, що в освітньому процесі підготовки майбутніх учителів початкової школи потрібно застосовувати сучасні засоби і способи розвитку візуального мислення. Одним із засобів, що доповнює й підсилює освітній процес простими зображеннями, сприяє ефективному розвитку візуального мислення є скрайбінг.
Доведено, що скрайбінг допомагає просто і в короткий термін пояснити навчальну проблему, активізувати пізнавальну діяльність, узагальнити і систематизувати великий обсяг інформації, проаналізувати творчий проект. Пояснення навчального матеріалу за допомогою простих зображень робить освітній процес позитивним, зрозумілим і цікавим, що й відповідає потребам початкової освіти. Зазначено, що розвиток візуального мислення в майбутніх учителів початкової школи засобами скрайбінгу дозволяє здійснювати освітній процес відповідно до вимог сучасного візуально-комунікативного простору.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Концепція Нової української школи. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/konczepcziya.html.
Симоненко С. М. Психологія візуального мислення : автореф. дис. … д-ра психол. наук : 19.00.01 / С. М. Симоненко ; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2005. – 38 с.
Іванюта О. В. Психологічні особливості розвитку візуального мислення в підлітковому віці : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / О. В. Іванюта ; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. – Харків, 2003. – 21 с.
Роэм Д. Визуальное мышление. Как «продавать» свои идеи при помощи визуальных образов / Дэн Роэм ; пер. с англ. О. Медведь. – Москва : Манн, Иванов, Фербер, Эксмо, 2013. – 300 с.
Ященко Л. Є. Від текстового формату до інфографічного : філософсько-педагогічні роздуми [Електронний ресурс]/ Л. Є. Ященко // Гілея. Науковий вісник : зб. наук. праць. – 2016. – Вип. 105 (№ 2). – С. 307–310. – Режим доступу : http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/gileya_2016_105_
Бабич О. До питання про співвідношення понять наочність і візуалізація / О. Бабич, О. Семеніхіна. // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 2 (3). – С. 47–53.
Безуглий Д. Візуалізація як сучасна стратегія навчання / Д. Безуглий // Фізико-математична освіта. Науковий журнал. – Суми : СумДПУ ім. А. С.Макаренка, 2014. – № 1 (2). – С. 5–11.
Редькина Б. А. Скрайбинг и визуальное мышление : материалы IX международной научно-практической конференции [«Новые информационные технологии в образовании»], (г. Екатеринбург, 15–16 мая 2016 г.). – Екатеринбур : Издательство Российский государственный профессионально-педагогический университет, 2016. – С. 320–323. [Електронний ресурс]. – Режим доступа : https://elibrary.ru/item.asp?id=26242924
Ярмощук О. О. Використання скрайбінгу як активного методу навчання на заняттях зі студентами спеціальності «Фізичне виховання» [Електронний ресурс] / О. О. Ярмощук, В. М. Василюк, О. О. Демчук // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. – 2017 – № 1. – Режим доступу : http://journals.uran.ua/apppfo
Білоусова Л. І. Візуалізація навчального матеріалу з використанням технології скрайбінг у професійній діяльності вчителя [Електронний ресурс] / Л. І. Білоусова, Н. В. Житєньова // Фізико-математична освіта : науковий журнал. – 2016. – Випуск 1 (7). – С. 39–47. – Режим доступу : https://cyberleninka.ru/article/v/vizualizatsiya-navchalnogo-materialu-z-vikoristannyam-tehnologiyi-skraybing-u-profesiyniy-diyalnosti-vchitelya
Декоративно-ужиткове мистецтво : словник : у 2 т. / керівник авторського колективу Я. П. Запаско ; І. В. Голод, В. І. Білик, Я. О. Кравченко, С. П. Лупій, В. Ф. Любченко, І. А. Мельник, О. О. Чорновський, Р. Т. Шмагайло. – Львів : Афіша, 2000. – Т. 2 : Л-Я. – 364 с.