Analysis of Educatonal Qualification Grade of Preschool Teachers in Western Europe: Strategy of Ukrainian Professional Training System Reformation
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
The article analyzes the peculiarities of preschool teachers’ professional training in West European countries. Educational qualification grades and specialties, which are awarded to graduates of higher education in the field of «Preschool Education» are characterized. The requirements to the future preschool teachers’ training in Europe and their influence on teachers’ educational system in Western Europe are presented in the issue. The analysis of the mentioned aspects enabled the determination of appropriateness and necessity of studying the educational qualification grades of foreign universities characteristics in order to adapt them in Ukrainian higher pedagogical education system, that will provide effective transformation of the national higher pedagogical education to European standards of professional training.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
1. Children in Europe (2008) CiE Policy Paper. Retrieved from 28/02/2011 from http://www.vbjk.be/files/CIE%20Policy%20Paper.pdf.
2. Cobb, V. L. (1999). An international comparison of teacher education. Washington, DC: ERIC Clearinghouse on Teaching and Teacher Education.
3. Competence requirements in Early Childhood Education and Care: a study for the European Commission Directorate-General for Education and Culture (final report). – University of east London, Cass School of Education and University of Ghent, Department for Social Welfare Studies – September, 2011. – 61 p.
4. Comprehensive Report on Legal Regulations / Occupational Standards. – Prepared by: Hanna Schrankel, IG Metall (DE), Claudia Ball & Gerald Thiel, DEKRA (DE).: from www.project-predict.eu.
5. Darling-Hammond, L. (2000). Reforming teacher preparation and licensing: Debating the evidence. Teachers College Record, 102(1), 28-56.
6. NESSE (2009). Early childhood education and care. Key lessons from research for policy makers. Retrieved 28/01/2011, from: http://ec.europa.eu/education/news/news1697_en.htm.
7. Oberhuemer Pamela. The Early Childhood Education Workforce in Europe Between Divergencies and Emergencies? / Pamela Oberhuemer // International Journal of Child Care and Education Policy. – 2011. – Vol. 5. – № 1. – P 55–63.
8. OECD (2010). Enhancing Quality in Early Childhood Education and Care (ECEC) Retrieved 05-03, 2011, from http://www.oecd.org/document/0/0,3746,en_2649_39263231_45149440_1_1_1_1,00.html.
9. Sylva, K., Melhuish, E., Sammons, P., Siraj-Blatchford, I., & Taggart, B. (2004). The effective provision of preschool education (EPPE) project: Final report. Nothingham.
10. Unicef Innocenti Research Centre (2008). Report Card 8. The child care transition. Florence. – Retrieved from http://www.researchconnections.org/childcare/resources?publisher=UNICEF.+Innocenti+ Research+Centre.