НАВЧАННЯ УЧНІВ ДОВЕДЕНЬ ТЕОРЕМ (ПОГЛЯД УЧИТЕЛІВ)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Описано результати проведеного опитування вчителів математики для виявлення сучасного стану навчання доведень теорем у практиці навчання геометрії в основній школі. Метою опитування було: 1) виявити ціннісне ставлення учителів до методичної діяльності з навчання учнів доведень теорем у курсі планіметрії; 2) установити, чи реалізують учителі всі етапи роботи з теоремою (робота з формулюванням теореми, з пошуку способу її доведення, із власне доведення теореми і його закріплення), які методичні прийоми вони переважно застосовують у такій діяльності; 3) з’ясувати, які утруднення, на думку вчителів, переважають в учнів у процесі навчання доведень теорем у курсі геометрії основної школи. Результати опитування та їх аналіз наведено в статті.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бевз Г. П. Методи навчання математики : навч.-метод. посіб. / Г. П. Бевз. – Київ : Генеза, 2010. – 117 с.
Болтянский В. Г. Как устроена теорема? / В. Г. Болтянский // Математика в школе. – 1975. – № 5. – С. 10.
Бурда М. І. Методичні основи диференційованого формування геометричних умінь учнів основної школи : дис.. .. д-ра пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання математики» / Михайло Іванович Бурда ; АПН України, Інститут педагогіки. – Київ, 1994. – 347 с.
Груденов Я. И. Изучение определений, аксиом, теорем : пособие для учителей / Я. И. Груденов. – Москва : Просвещение, 1981. – 123 с.
Лабораторные и практические работы по методике преподавания математики : учеб. пос. [для студ. физ.-мат. спец. пед. ин-тов] / Е. И. Лященко, К. В. Зубкова, Т. Ф. Кириченко и др. ; под ред. Е. И. Лященко. – Москва : Просвещение, 1988. – 223 с.
Метельский Н. В. Дидактика математики. Общая методика и ее проблемы : учебное пособие [для вузов] / Н. В. Метельский. – 2-е изд., перераб. – Москва : Изд-во БГУ, 1982. – 256 с.
Блонский П. П. Избранные педагогические и психологические сочинения : в 2-х т. / сост. М. Г. Данильченко, А. А. Никольская ; под ред. А. В. Петровского. – Москва : Педагогика, 1979. – Т. 2. – С. 102.
Далингер В. А. Методика обучения учащихся доказательству математических предложений / В. А. Далингер. – Москва : Просвещение, 2006. – 256 с.
Саранцев Г. И. Обучение математическим доказательствам и опровержениям в школе / Г. И. Саранцев. – Москва : Гуманитар. изд. центр «ВЛАДОС», 2006. – 183 с.
Скафа Е. И. Теоретико-методические основы формирования приемов эвристической деятельности при изучении математики в условиях внедрения современных технологий обучения : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 «Теория и методика обучения математики» / Елена Ивановна Скафа ; Донецкий нац. ун-т. – Донецк, 2004. – 479 с.
Слєпкань З. І. Психолого-педагогічні та методичні основи розвивального навчання математики / З. І. Слєпкань. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2004. – 240 с.
Столяр А. А. Логические проблемы преподавания математики / А. А. Столяр. – Минск : Высшая школа, 1965. – 254с.
Тарасенкова Н. А. Теоретико-методичні основи використання знаково-символьних засобів у навчанні математики учнів основної школи : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання математики» / Ніна Анатоліївна Тарасенкова ; Національний пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2004. – 630 с.
Акуленко І. А. Система диференційованих вправ з логічним навантаженням як засіб розвитку логічного мислення учнів 5-6 класів при вивченні математики : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 «Теорія та методика навчання математики» / Ірина Анатоліївна Акуленко ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Київ, 2000. – 19 с.
Гришко О. І. Формування у молодших школярів умінь доказово міркувати / О. І. Гришко // Початкова школа. – 1994. – № 11. – С. 28–31.
Халперн Д. Психология критического мышления / Д. Халперн. – Санкт-Петербург : Издательство «Питер», 2000. – 512 с.