ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНУ «МЕТОДИ НАВЧАННЯ» У СУЧАСНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ НАУЦІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті викладено трактування визначення терміну «методи навчання» у сучасній педагогіці, введено визначення поняття, що зв’язує об’єктивну і суб’єктивну сторони методів навчання. Витлумачуючи методи навчання як способи та прийоми спільної впорядкованої, взаємозв’язаної діяльності вчителів і учнів, спрямовані на оволодіння знаннями, навичками та вміннями, різнобічний розвиток розумових і фізичних здібностей, формування рис, необхідних для повноцінного життя та майбутньої професійної діяльності, обґрунтовується, що методи навчання є способами взаємопов’язаної діяльності тих, хто навчає і тих, хто навчається, що дає останнім змогу оволодівати соціальним досвідом і переосмислювати власний.
Зазначається, що методи навчання сприяють визначенню найефективніших у конкретних умовах способів управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів, спрямованою на досягнення мети навчання. Підкреслюється, що сучасні методи навчання створюють потрібні умови для розвитку умінь самостійно думати, орієнтуватися в новій ситуації, віднаходити свої підходи до рішення проблем, установлювати ділові контакти з аудиторією. В результаті використання сучасних методів в навчальному процесі удосконалюється емоційний відгук учнів на процес пізнання, мотивацію навчальної діяльності, інтерес на оволодіння новими знаннями, вміннями і практичному їх застосуванні сприяють розвитку творчих здібностей учнів, усного мовлення, вміння формулювати і висловлювати свою точку зору, активізують мислення##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Харламов И.Ф. Педагогика: учеб. пособие для ун-тов и пед. ин-тов. 2-е изд., перераб. и доп. М.: Высш. шк., 1990. – 575 с.
Вишневський О. Сучасне українське виховання: пед. нариси. Львів : Львівський обл. наук.-метод. Ін.-т освіти: Львівське обл. пед. т-во ім. Г. Ващенка, 1996. – 238 с.
Ильина Т.А. Педагогика. Курс лекций [для пед. ин-тов]. М.: Просвещение, 1984. 495 с.
Волохова Е.А., Юкина И.В. Дидактика: конспект лекций. Ростов н/Д: Феникс, 2004. 282 с. (Серия «Сессия без депрессии»).
Пуйман С.А. Педагогика: основные положения курса: Справоч. пос.. Минск: ТетраСистемс, 1999. 128 с.
Вулканова В.В. Понятійний словник організатора навчального процесу. Завучу для роботи. 2010. № 23–24. С. 30.
Ващенко Г. Загальні методи навчання: підручник для педагогів. Київ: Укр. видав. спілка, 1997. 415 с.
Пидкасистый П.И., Мижериков В.А., Юзефавичус Т.А. Педагогика: учебник для студ. учреждений высш. проф. образования. 2-е изд., перераб. и доп. / под ред. П. И. Пидкасистого. М.: Академия, 2014. 624 с.
Чайка В.М. Основи дидактики: навчальний посібник. Київ: Академвидав, 2011. 238 с.
Okoń W. Słownik pedagogiczny. Wydanie 3 poprawione. Warszawa: Żak, 2001. 468 s.
Савин Н.В. Педагогика: учеб. пособие для пед. уч-щ. 2-е изд., доп. М.: Просвещение, 1978. 351 с.
Алексюк А.М. Загальні методи навчання в школі. 2-е вид., перероб. і допов. Київ: Радянська школа, 1981. 206 с.
Дидактика современной школы: пособие для учителя / под ред. В. А.Онищука. Київ: Радянська школа, 1987. 350 с.
Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. 3-єº вид., перероб. і доп. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. 232 с
Zaczyński W. Metodologiczna tożsamość dydaktyki. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,1988. 182 р.
Сікорський П. До проблеми класифікації методів навчання. Вісник Львівського університету. Cерія педагогічна, 2003. Вип.17. С. 89–98.