КЛЮЧОВІ ОСВІТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДОРОСЛИХ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОНЯТТЯ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У представленій статті проаналізовані загальні особливості поняття ключових освітніх компетентностей дорослих у відповідності до чинних нормативно-правових європейських й українських освітніх документів.
Виявлені спільні й відмінні загальні особливості поняття ключових освітніх компетентностей дорослих. Спільним в усіх документах є те, що вони являють собою інтегроване поняття, яке: містить сукупність знань, умінь, ставлень, цінностей тощо; необхідне кожній людині для самореалізації та розвитку; дає можливість людині самостійно ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності.
Розпочате дослідження показало необхідність подальших наукових пошуків можливостей уніфікації розуміння поняття ключових освітніх компетентностей дорослих у сучасному українському освітньому просторі.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
White paper on the future of Europe: reflections and scenarios for the EU27 by 2025. European Commission COM (2017) 2025.1.03.2017. URL: https://ec.europa.eu/commission/sites/beta-political/files/white_paper_on_the_future_of_europe_en.pdf
A Memorandum on Life long Learning. Commission of the european communities. URL: http://arhiv.acs.si/dokumenti/Memorandum_on_Lifelong_Learning.pdf
Европейская система квалификаций. URL: http://fedmet.org/files/Sector%20Skills%20Council/World%20Experiance/EQF.pdf
Про основні компетенції для навчання протягом усього життя. Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС). 18.12.2006. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/994_975 (in Ukr.).
Explaining the European Qualifications Framework for Life long Learning. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2008. URL: https://ec.europa.eu/ploteus/sites/eac-eqf/files/brochexp_en.pdf
Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти від 23 листопада 2011 р. № 1392. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF/page
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року». Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р. URL:http://zakon.rada.gov.ua/go/1392-2011-%D0%BF
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf
Про затвердження Національної рамки кваліфікацій. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1341. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF
Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page
Proposal for a COUNCIL RECOMMENDATION on Key Competences for Life long Learning. 2018/0008 (NLE). Brussels,17.01.2018. URL: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf