ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Узагальнено теоретичні положення щодо сутності поняття «компетентність», «професійна компетентність» як важливого компонента професійної підготовки майбутніх педагогів у закладах вищої освіти. Визначено і проаналізовано структурні компоненти професійної компетентності майбутнього педагога: когнітивно-інформаційний, особистісний, мотиваційний, діяльнісний. Схарактеризовано особливості формування професійної компетентності майбутніх педагогів. Чільне місце у статті займає питання визначення чинників, які впливають на формування професійної компетентності майбутніх педагогів в закладах вищої освіти, а саме: правильно організоване освітнє середовище; зміст освіти; навчальний процес у закладі вищої освіти; завдання галузі освіти.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Бєлєнька Г. В. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку в умовах університетської освіти [Електронний ресурс] / Г. В. Бєлєнька. – Режим доступу: file:///C:/Users/HomePC/Downloads/Nzspp_2012_4_25%20(1).pdf
Жигайло О. Формування професійної компетентності у майбутнього вчителя початкових класів / О. Жигайло // Молодь і ринок. – 2012. – № 6 (89). – С. 78–81.
Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результатов образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.
Коджаспирова Г. М. Словарь по педагогике / Г. М. Коджаспирова, А. Ю. Коджаспиров. – Москва : ИКЦ «МарТ» ; Ростов н/Д : МарТ, 2005. – 256 с.
Овчарук О. В. Компетентність як ключ до оновлення змісту освіти / Стратегія реформування освіти в Україні : рекомендації з освітньої політики / О. В. Овчарук. – Київ : К.І.С., 2003. – 296 с.
Професійна освіта : словник / уклад. С. У. Гончаренко [та ін.] ; за ред. Н. Г. Ничкало. – Київ : Вища школа, 2000. – 256 с.
Решетник П. М. Професійна освіта і компетентність / М. П. Решетник, Н. Г. Батечко // Науковий вісник НАУ. – 2005. – № 88. – С. 157–162.
Сергійчук О. Професійна компетентність майбутнього учителя у системі підготовки до педагогічної діяльності / О. Сергійчук // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – № 4 (Ч. 2). – 2011. – С. 188–206. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///C:/Users/HomePC/Downloads/ppsv_2011_4(2)__31.pdf
Сікора Я. Б. Зміст та структура поняття професійна компетентність вчителя інформатики / Я. Б. Сікора // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць. Ч. ІІ. – Рівне, 2008. – C. 148–156. [Електронний ресурс]. – Режим доступу file:///C:/Users/HomePC/Downloads/inuv_2016_3_22.pdf
Спіріна Т. П. Формування професійних компетентностей майбутніх фахівців – соціальних педагогів [Електронний ресурс] / Т. П. Спіріна, Т. Л. Лях // Режим доступу: file:///C:/Users/HomePC/Downloads /T_SPIRINA_T_LYAKH_FPKMSP_KSPiSR_IL.pdf
The Bologna Declaration on the European space for Higher education an explanation. – Bologna, 1999 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.eurodesk.it/sites/default/files/file/doc_pogiovanili /bologna_process.pdf