ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАСОБАМИ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Обґрунтовано застосування форм, методів і засобів навчально-дослідницької діяльності студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів у формуванні їхньої математичної компетентності. Запропоновано розробки проектів із математичних дисциплін, описано організацію роботи студентів при підготовці до них та їх захисту. З’ясовано місце і роль індивідуально-дослідницького завдання з математичних дисциплін у системі вищої педагогічної школи. Подано приклад індивідуально-дослідного завдання для студентів спеціальності «Фізика».
Важливим елементом навчально-методичного комплексу, який застосовано в навчальній діяльності студентів фізико-математичного факультету, є робочий зошит. Робота над третім блоком кожної його теми припускає виконання творчого або науково-дослідницького завдання. Ефективність роботи з електронною версією робочого зошиту підсилюється застосуванням в освітньому процесі інструментарію мережі Internet. Також описано завдання та принципи організації роботи студентських математичних гуртків і проблемних груп.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Антонюк О. Вплив дослідницької та пошукової діяльності студентів на формування компетентностей майбутнього вчителя математики : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції [«Наукова діяльність як шлях формування професійних компетентностей майбутнього фахівця (НПК-2013)»], (м. Суми, 5–6 грудня 2013 р.). – Суми : Мрія, 2013. – С. 12–13.
Осипова Л. А. Внеаудиторная самостоятельная работа студентов – будущих учителей математики в процессе обучения теории чисел в педвузе как условие формирования их предметной компетентности : дисс. ... канд. пед. наук : 13.00.00 / Л. А. Осипова. – Новокузнецк, 2006. – 195 с.
Раков С. А. Математична освіта : компетентнісний підхід з використанням ІКТ : монографія / С. А. Раков. – Харків : Факт, 2005. – 360 с.
Костюченко Н. Ю. Використання проектної діяльності на заняттях з фізики й математики як спосіб ефективного формування математичної компетентності фахівця / Н. Ю. Костюченко // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців : методологія, теорія, досвід, проблеми : збірник наукових праць. – Київ–Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2015. – Вип. 43. С. 338–344.
Вагіс А. Формування математичної компетентності майбутніх вчителів початкових класів засобами навчально-дослідницької діяльності / А. Вігас // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2015. – № 11. – С. 93–98.
Терьохіна О. Л. Формування технічного мислення майбутніх бакалаврів машинобудування у процесі фахової підготовки : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Олена Леонідівна Терьохіна ; Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2016. – 215 с.
Мартиненко О. В. Робочий зошит як дидактичний засіб формування математичної компетентності студентів педагогічного університету / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Актуальні питання природничо-математичної освіти. – 2016. – № 7–8. – С. 47–51.
Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении : теоретико-экспериментальное исследование / П. И. Пидкасистый. – Москва : Педагогика, 1980. – С. 158.
Мартиненко О. В. Інноваційні підходи до організації самостійної роботи майбутніх учителів математики при вивченні фахових дисциплін / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Проблеми інноваційного розвитку вищої освіти у глобальному, регіональному та національному контекстах : монографія / за заг. ред. А. А. Сбруєвої та Г. Ю. Ніколаї. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2017. – С. 350–371.
Пєхота О. М. Основи педагогічних досліджень : від студента до наукової школи : навчально-методичний посібник / О. М Пєхота, І. П Єрмакова. – Миколаїв : Іліон, 2011. – 340 с.
Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навчальний посібник / М. М. Фіцула. – Київ : Академвидав, 2006. – 352 с.