КРИТИКА ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ДЖЕРЕЛ В ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ МИКОЛИ МАККАВЕЙСЬКОГО (КІНЕЦЬ ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті аналізуються механізми критики та інтерпретації джерел, які використовував професор Київської духовної академії Микола Маккавейський під час історико-педагогічних досліджень (кінець ХІХ – початок ХХ ст.). Виявлено масштабне використання ученим загальновідомих і неоригінальних джерел. Встановлено, що зовнішню критику джерел він обмежував характеристикою їх репрезентативності. Внутрішня критика також зводилася до мінімуму з огляду на використання вченим джерел релігійного походження, щодо яких він не наважувався аналізувати достовірність наведеної інформації. З’ясовано, що М. Маккавейський часто вдавався до різного типу інтерпретації джерел: психологічної, технічної, типізувальної, індивідуалізувальної.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Маккавейский Н. К. Д. Ушинский и его педагогическия идеи / Н. Маккавейский. – К. : Тип. Г. Т. Корчак-Новицкаго, 1896. – 98 с.
Ланглуа Ш.-В. Введение в изучение истории / Ш.-В. Ланглуа, Ш. Сеньобос; пер. с фр. А. Серебряковой. – 2-е изд. – М. : Тип. ГПИБР, 2004. – 305 с.
Маккавейский Н. Педагогика Джона Локка / Н. Маккавейский // Труды Киевской Духовной Академии. – 1895. – № 5. – С. 134–158.
Маккавейский Н. Педагогика древних отцев и учителей церкви. Несколько мыслей о воспитании из древне-отеческих творений / Н. Маккавейский. – К. : Тип. П. Барского, 1897. – 81 с.
Маккавейский Н. Воспитание у ветхозаветных евреев / Н. Маккавейский // Труды Киевской Духовной Академии. – 1901. – № 5. – С. 117–142; № 11. – С. 269–305.
Маккавейский Н. Святой Димитрий, митрополит Ростовский, как пастырь и пасторолог / Н. Маккавейский // Труды Киевской Духовной Академии. – 1910. – № 1. – С. 22–64.
Маккавейский Н. Лев Толстой в роли религиозного наставника детей / Н. Маккавейский // Труды Киевской Духовной Академии. – 1909. – № 3. – C. 421–459.
Лаппо-Данилевский А. С. Методология истории / А. С. Лаппо-Данилевский. – М. : Изд. дом «Территория будущого», 2006. – 472 с.
Маккавейский Н. Педагогическия воззрения Л. Н. Толстого / Н. Маккавейский. – К. : Тип. И. Н. Горбунова, 1902. – 63 с.
Маккавейский Н. Вольфганг Ратке, как реформатор дидактики / Н. Маккавейский // Труды Киевской Духовной Академии. – 1893. – № 11. – С. 405–432.
Маккавейский Н. Педагогическия мечты Екатерины Великой и Бецкаго. Из истории воспитания в России / Н. Маккавейский. – К. : Тип. И. Н. Горбунова, 1904. – 49 с.