ВИЗНАЧЕННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ АСИМЕТРІЇ МОЗКУ У СТУДЕНТІВ ТА ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК ЙОГО З ПСИХОЕМОЦІЙНИМ СТАНОМ
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
У статті розглядаються дані про структурно-функціональної організації півкуль, закономірності їх взаємодії в діяльності мозку, які визначають психофізіологічні характеристики індивіда, соціалізацію, навчання, розвиток та їх здібності. Проблема міжпівкульнї асиметрії мозку одна з найактуальніших проблем сучасності. Вивчення асиметрії півкуль відіграє велику роль у вирішенні проблеми в освіті. Це пов'язано з тим, що в освітніх установах важливо враховувати індивідуальні особливості кожної дитини, в тому числі і домінуючу півкулю. Різні науки сучасного світу вивчають головний мозок і проникають в проблему міжпівкульної асиметрії мозку.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця ліцензія дозволяє вільно
- поширювати — копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі;
- змінювати — реміксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних
на наступних умовах:
-
зазначення Авторства — має вказуватися автор, розміщуватися посилання на ліцензію та вказуватися чи було внесено зміни до твору. Це може бути зроблено у будь-який розумний спосіб, але так, щоб не створювалося враження стосовно того, що ліцензіар підтримує чи схвалює автора або авторське використання твору;
- без додаткових обмежень — не можуть висуватися додаткові умови або застосовуватися технологічні засоби захисту, що обмежують права інших на дії дозволені ліцензією.
Посилання
Motz BA, James KH, Busey TA. The Lateralizer: a tool for students to explore the divided brain. Adv Physiol Educ 36: 220 –225, 2012; doi:10.1152/advan.00060.2012 The Lateralizer: A tool for students to explore the divided brain. Accessed mode: https://www.researchgate.net/publication/230804813_The_Lateralizer_A_tool_for_students_to_explore_the_divided_brain.
Москвин В. А. Индивидуальные профили латеральности и некоторые особенности психических процессов (в норме и патологии) : дис. ... канд. мед. наук / В. А. Москвин. – М., 1990.
Реброва Н. П. Межполушарная асимметрия мозга человека и психические процессы / Н. П. Реброва. – СПб., 2004. — 96 с.
Богомаз С.А. Типологические особенности мотивации, обусловленные специализацией полушарий мозга // Современная психология: состояние и перспективы. М., 2002. – Т. 1. – С. 187–190.
Брагина Н. Н. Функциональные асимметрии человека / Н. Н. Брагина, Т. А. Доброхотова. – 2-е изд. перераб. и доп. – М. : Медицина, 1988. – 237 с.
Доброхотова Т. А. Левши / Т. А. Доброхотова, Н. Н. Брагина. – Харьков, 1994. – 270 с.
Андронникова О. О. Функциональная асимметрия мозга и индивидуальные особенности человека / О. О. Андронникова, Л. К. Антропова // Материалы 13 международного конгресса по приполярной медицине. – Новосибирск, 2006. – С. 12–13.
Дегтяренко Т.В. Становлення міжпівкулевой взаемодії в онтогенезі вищих психічних функцій дитини та значення її оцінки для діагностики порушень інтелектуального розвитку. Наука і освіта. 2012. – № 6. – С. 63–66.
Антропова Л. К. Влияние межполушарной асимметрии на особенности проявления копинг-стратегий индивида в стрессовой ситуации / Л. К. Антропова, О. О. Андронникова, В. Ю. Куликов, Л. А. Козлова // Современные направления в исследовании функциональной межполушарной асимметрии и пластичности мозга. Экспериментальные и теоретические аспекты нейропластичности / Материалы Всероссийская конференция с международным участием. – М. : Научный мир, 2010. – С. 75–78.
Хорольская Е.Н. Гендерные особенности функциональной асимметрии полушарий мозга и каналов восприятия учебной информации у 14-15-летних подростков. Научный результат. Сер. Физиология. 2017. – №1. – С. 19-24. – DOI: 0.18413/2409-0298-2017-3-1-19-24.